Pages

Tanpa Suara Tetap Boleh Didengari

Thursday, October 15, 2009

"tak akan lagi"

.
aku sbnrnye x mau tls tntg bnda ni kat sni...
sbb aku x brape gemar utk tls bnda2 yg agak remeh n x mnyeronokkan ni.
tp mybe sbb aku smpai skrg x mmpu nk reply atau angkat ph0ne dr seorg mmbr...
mybe jgk die ttnye2 knp n mngapa.
mybe jgk da mcm2 citer yg die buat smata2 mahukan simpati dr org lain.
tp sumernye tpulang pd dirinye.
dan aku tetap begini dan akan trs begini.
.
alkisahnye~
bkn niat aku mahu menjauhkan diri
bkn niat aku utk tidak bteg0 sape
bkn juga niat aku utk bgdh atau ape2 sj.
.
tp
jika kesabaran sering diuji,
jika diri ini asyik sering mngalah,
jika diri ini sering diam ketika dikeji,
jika diri ini perlu sntiase mngikut mo0d sahabatnya,
jika diri ini sntiase menelan segala rs mrh...
.
smpai ble?
.
aku bleh bersabar, bleh mngalah, dan bleh mjadi sebaik-baik manusia...tetapi ble smpai satu saat dan aku akan bkata "TAK AKAN LAGI" maka, aku tidak akan lg mnjadi sbaik itu. rs smpati, rs kasihan, rs bsalah...sumernye akan hilang saat itu.
.
ketika itu, aku tidak akan lg ksh dgn ape sj. aku tidak akan lg bfkr tntg segala kebaikannya. aku tidak akan hiraukan semuanya. bg aku, peluang hanya skali. jika manusia itu telah mngabaikan segala kebaikan, kesabaran serta kesanggupan seseorg...jgn trs melayan karenahnya. mgkin dia perlu pergi pula pada insan lain yg mahu memberi peluang kepadanya.
tetapi bkn pada aku.
.
hidup ini mudah...bbuat baik pd insan yang baik pd kita. jdlah manusia yang mempunyai kesabaran yg plg atas, mengalahlah demi kebaikan bsama. tetapi jika tidak dihargai dan kita sudah brasa jemu...blalulah pergi dengan cara yg tenang dan damai.
.
aku bkn manusia yang sempurna.
aku juga pandai marah,
aku juga pandai bkecil hati,
aku juga pandai menyukai,
dan
aku juga pandai membenci.
sesabar mana p0n seseorg itu...
ia akan tetap thakis sedikit demi sedikit dan akan terus tiada ble sampai msnya
.
~yg peliknya...knp sumer org mny0kong tindakan aku???mgkin mereka juga berasakan aku mmg perlu buat begini dr dl lg~
~satu pesanan...jgn ulangi kesilapan~

No comments:

Post a Comment

Tulis-tulis...nanti saya baca.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...