Pages

Tanpa Suara Tetap Boleh Didengari

Thursday, December 31, 2009

tahu???

.
saat aku tertawa
mereka tersenyum melihat gembiranya aku
tapi apakah mereka tahu isi hatiku??

saat aku mengalirkan air mata
mereka sekadar bertanya mengapa..
lalu aku menggelengkan kepalaku tanda tiada luka
lantas mereka pergi meninggalkan aku tanpa menoleh..
tahukah mereka apa di hatiku??

saat aku tersenyum
rembulan menyinar tanda hari kian bahagia
segala insan juga merasakan aku kian bahagia
namun tahukah mereka sakit apa di hatiku?

akhirnya aku merasakan biarlah aku
sentiasa tersenyum agar mereka bahagia
walau hati aku tiada yang tahu...
.

lantai+patung

.
Dilokasi sebuah muzium, terdapat lantai marmar yang cantik dan sebuah patung yang begitu halus dan indah buatannya. Patung itu juga dibuat daripada marmar. Para pengunjung yang datang memuji-muji kecantikan patung tersebut. Suatu malam, berkatalah lantai marmar kepada patung :

Lantai : Ini memang tidak adil. Mereka datang memijak-mijak
badan aku dan memuja-muji diri kamu. Tidak Adil!!

Patung : Sahabatku..masihkah kamu ingat bahawa kita berasal dari
gunung yang sama?

Lantai : Ya, aku ingat. Sebab itu aku rasa tak adil. Kita lahir dari
gunung yang sama, tetapi mendapat layanan yang
berbeza
.

Patung : Kalau begitu, masih ingatkah kamu tentang seorang
Pengukir yang datang untuk mengukir kamu..tetapi kamu
Menolaknya kerana kamu tidak mahu disakiti oleh
Peralatan yang digunakannya.

Lantai : Ya..aku ingat lagi. Tapi, aku tak suka lelaki itu. Dia menikam,
Mengetuk dan memecahkan badan aku. Ia sungguh
Menyakitkan.

Patung : Betul, sebab itulah dia tak dapat mengukir kamu.

Lantai : Jadi?

Patung : Apabila pengukir itu kecewa dengan kamu, ia mula
Mengukir aku. Aku biarkan kerana aku tahu aku akan jadi
Sesuatu yang berbeza apabila ia selesai kelak. Jadi aku
Relakan diriku dilakukan apa saja olehnya...sekalipun badan
Aku amat sakit sekali.

Sahabatku...
Kita perlu berkorban untuk mendapatkan sesuatu. Oleh
kerana kamu mengambil keputusan untuk berhenti
setengah jalan, jadi kamu janganlah sekali-kali salahkan
sesiapa pun yang memijakkan kakinya ke atas tubuh kamu
itu...
.
=========================================================
.
setiap kali aku mula patah harapan
setiap kali itu juga ada harapan yg tbina
tidak kiralah
harapan yg sm atau yg baru
.
setiap kesakitan pasti ada harganya
andai bukan skrg ia d bayar
mungkin esk...
mungkin lusa....
mungkin d dunia..
mungkin juga jauh nun d SANA....
.
~pecayalah pada janji Tuhanku~

Wednesday, December 30, 2009

mari2~~

.
waaa...mls sggh nk mnaip skrg ni. tp xske plak bl0g ni d biarkan sepi.
wahai en/pn m0od...sila la dtg kemari! huh~~

tak lama lg 2010 dtg mjelma. cpt btl ms blalu. lg brape ari um0 p0n akan btambh. nak2nye aku ni lahir kire awl2 thn la jgk. s0, cpt la tua dr org2 lain skit.

lg brape mggu nak g wat praktikal. umah sumer da ade...walaweiii, umah praktikal aku cun abis ok! duit sewanya p0n cun jgk la. d tambh cun lg...sewa p0n 2 org je. ekekeke...nak privacy katanya. (wehh..jgn slh fhm. kami bdua straight ok.................) kteorg mls nk sewa ramai2. lgp0n bdk yg praktikal dgn kami 4 org bdk mate. kenal p0n tidak...dan ble d fikir2kan blk, klu sewa sm2...d0rng maj0riti, nnt kami kena buli la plak. s0, xm0 la...

.
skrg ni dlm pr0ses m'listkan sumer keperluan. mklumlah...nak duk jauh ni nerves lbh la plak. br skrg aku rs yg aku ni mcm2 xde lg. naik pening jgk la.
.
lg memeningkan...ramai sgt ble dgr aku nk g pratikal je mst d0rang ckp "xtau la sape yg buli sape, ckgu buli anak murid ke...anak murid yg buli ckgu.."
.
lbh menyakitkan ati...ramai plak skrg ni ckp muka aku ssuai jd nurse je. hahahaha... jap lg org yg sakit 2 btambah sakit. wehhh...aku ni ganas sbnrnye. tp xsumer org tau. tgk muka mmg la. cuba kenal dl...mmg x d sangka.
.
ayat d0rng ni wat aku jd makin takut la plak. s0 aku kena fkrkan strategik yg bgs lg bkesan utk bakal2 student aku supaya d0rng takut dgn aku!
.
JAGALAH KAMU SUMER! CIKGU NI GARANG OK...


Sunday, December 27, 2009

duhai hati~

hati sy sedang merundum kecewa!


~pulihlah wahai hati~

...mungkin ada sinar pd es0knya...

Wednesday, December 23, 2009

h00000....liday!

.
Lihat la bl0g yg d tinggalkan….still bersih dan murni. Xde semak samun~

Sebenarnye ade byk je bnda yg nak d share kan. Tp kshtn plak tak mengizinkan. Ari ni br la dpt 0n9 tp guna vodaf0ne celcom ni….mak ai, btl2 mnguji kesabaran. Mcm hampeh je..
Ari 2 h0liday kami skeluarga mnjadi jugak nk pergi langkawi….
pulau kebanggaan cekkema dan Lya! Hehehe.
.
Iyelah, plannya da lama sgt…tp last2 p.d dgn pangk0r jugakla arah tujuan kami skeluarga ms dl la..plan langkawi, last2…tak p.d, pngk0r..tak pngk0r camer0n..da naik hafal da jln g sna.
Tp akhirnye…mak aku dpt jugak sh0ping2 kat langkawi 2. 3 hari 2 mlm kat sna smpat jgk la jmpe lya. Mandi2 pntai…sh0ping c0klat tak igt dunia. Myk gamat punye la byk beli mcm st0k 4 kturunan…hahaha.
.


Then, hari last kat sna…aku da rs x sedap bdn. Skt kepala…skt tekak…aduhhhh, demam la ape lg. puncanye, kat sna serius …sgt pns. Mmg x tahan m0kcik ni. M0od p0n ilang da ari akhir 2. S0, duk diam2 je..0n de way blk sg.blh 2, org lain sumer bgumbira mkn dgn senng atinye. Tp aku duk la tperap dlm kete smbil melayan skt kepala n rs bdn yg x best. Dr r&r gurun smpai la umah, mmg aku x sedar ape p0n lps telan ubat. Tgk2 bukak2 je mata da smpai umah………………..
.
Langkawi mmg la best….nak2nye ms naik kete kabel, ms ari kdua kteorg smpai xbleh naik la plak kete kabel 2. Sbbnye angin kuat sgt. Ms hari sblm blk 2 kteorg dtg lg. iyelah, tiket da awl2 beli da. Bratur punyela pnjang. Ishhh….ramai giler. Ble naik xde la best sgt p0n. sbbnya aku tutup mata. Then xde sape yg d benarkan bgerak2 dlm kete kabel 2. Makanya, tseksa la ayieb adik llaki aku 2 yg x pnh nak duk diam. Asal die gerak skit je…aku mula la mrh. Hahaha…sbbnya bkn takut, tp kurang brani l0rrrr.
.


Hmmm…klu org tanye aku nk g langkawi lg ke x, aku la org ptama yg akan angkt tgn sbb xm0 g lg da! Hahahaha…bkn x best. Bkn tmpat die tak cantik. Tp cuaca pulau 2 tak brape ssuai utk bdn aku ni. Dmm seminggu dgn sgala skt smpingan buat aku rs…duk umah lg baik!









~ni ms kat perlis....kg tcinta. =)




sbnrnye ade byk lg pic2 yg lg cntik n mnarik. tp 2 sumer kat kamera kak imah...nk tggu pic 2 mmg bkurun la kan.
.
~m0kcik2 n p0kcik2...sy mls nk edit pic ni kasi susun cntik skit. xde m0od ler~

Wednesday, December 9, 2009

wanita~

jgn mndera wanita...!

jgn mbuli wanita...!

wanita kena kuat

skuat harimau ok...

p/s: wat kempen utk wanita~

walaup0n stiap cerita luka kita adalah bbeza...

tp warna darah yg mengalir pada luka kita

tetap sama.

M.E.R.A.H

Tuesday, December 1, 2009

d.i.s.e.m.b.e.r dtg lg~

...wow wew...

pejam celik...pejam celik...da msk bln 12 da.
ade ape dgn bln 12???
ohhh.....aku xske!
(bd0sa x klu ckp yg aku xske bln 12???)


bln 12 ni...byk dpt kad undangan. byk sgt kwn2 aku kawen. bleh d katakan stiap mggu ade. waahhh... mcm da tua sgt je ble ramai kwn2 yg sbaya nk tamatkan zaman bujang d0rang.

citer psl kawen ni lakan...br2 ni, adelah s0rang bdk ni. kre mcm adik2 la..time sek dl, aku agak rapat dgn die. ade satu malam 2..die k0l aku. nangis tresak2... aku p0n naik panik la. tanye la die nape nangis...die p0n citer la yg die x jd kawen. lps aku dgr je...ttibe je aku ketawa. tp xsngaja sbnrnye. sbnrnye aku sgt tkejut la.

tnye lg nape xjadi kawen...die ckp last minit bf die 2 mntak tangguh. aku tanye la lagi (mmg aku byk tnye time ni..hik3) family ckp ape? die p0n ckp la...family die xtau p0n plan nk kawen ni. hahahahaha...lg la aku gelak besar. tp kali ni aku gelak dlm hati. klakarkan? nak kawen tp wat plan sndiri. aduh....

tp 2lah...aku ckp jgk dgn die. jgn la sedey2 sgt...die muda lg. br 20thn...knp nk gelabah sgt ble hal2 mcm ni. rileks2 sudah...20 thn 2 tlalu muda. byk lg ms. lain la um0 da 27 ke..28 ke...bleh la nangis2 smpai mcm 2. mybe ade la 2 mslh bf die 2. kdg2 kte xtau mslh org lain. kdg2 kte xtau ssh org lain. kan?
jgn sedey2 ya adik~

Sunday, November 29, 2009

k0rban...

dah tlmbat sgt ke nk wish slamat hari raya k0rban??? heeeeeeeee....mmg sngaja nk lmbt2 wish. sbbnye, sbb sj la. hahaha...raya aidiladha ni walaup0n x semeriah raya aidilfitri, tp ttp meriah kat umah aku. mak masak byk sgt3... sape nk mkn? askar2 die la kan. tp yg xbestnye, kakak2 aku ni lmbt plak smpai umah. sumernye bt0lak lepas smbhyang raya. pagi 2 agak sunyi la juz tdgr suara mak yang bsg2 kat dapur. sbb ape? sbb kteorg bgn lmbt la. opppsss!

MyEm0.Com

s0, slmtlah bhari raya k0rban. aku lbh ske pggl raya ni "raya k0rban" sbb raya ni lebih menuntut peng0rbanan drpd mnusia dan juga haiwan2. peng0rbanan manusia mcm kumpul duit byk2 then g haji...g haji plak byk dugaan. png0rbanan haiwan plak mcm lembu la kan...sggp mng0rbankan nyawa utk mengenyangkan per0t manusia. hu3

selamat hari raya k0rban
sm0ga segala PENG0RBANAN kita tidak sia2
MyEm0.Com

Thursday, November 26, 2009

nurul izzah~

ade ape dgn angka 3??? hmm..cuti yg smggu ni aku abiskan ms jaga anak2 kak ngah yg 2 org ni. pehhh...penat mmg penat. tp best lakan. xdela b0ring sgt. tp naik ilang la jgk suara aku ni. sbbnye, d0rng ni bkn main degil lg. ckp skali mmg xm0 dgr. lps 2 mcm bbalas2 pntun plak 2. ade je jwpn d0rng. s0, ble da mcm 2..kena la naikkan skit v0lume suarakan. hehehe...

tp ape ade dgn angka 3??? hahaha...ble igt n0 3, aku mst akan gelak s0rng2. klu ade adik aku, kte0rg mmg gelak x igt dunia la. alkisahnye...skrgkan bdk2 sek br abis exm. s0, msg2 la da ade n02 periksanye. jdnye...makcik2 n pakcik2 ni excited la nk tau anak2 buah kami ni dpt n0 brape. mn tau mewarisi keterer'an kami. hahahaha

kakak2 n abgl0ng aku p0n da jnji...klu d0rng peksa dari 1-5 dpt la hadiah. hadiah die mcm best je. s0, yg dpt adiah nye juz 3 org je. yg lg 3 org 2 result d0rng agak sedikit hampeh la. biase la...yg kecik2 la slalunye cemerlang. ble besau skit. makin hancur la kan.

nk d ringkaskan citer...izzah ni anak kak ngah yg ke2. mmg kerek bdk s0rng ni. skt hati klu ckp dgn die. die pnh ckp dgn mak die mcm ni.."knp asyik nk dgr ckp mama je? sbb mama b0s???" hahahaha...kerek x kerek la. lps 2 wat muka slamber. rs nk sepak p0n ade. he3...tp die ni cukup mnghiburkan. jd izzah ni dpt la n0 3. fuhhh..dpt pujian melambung. tp bdk ni br tadika p0n. tp kami sj je puji lbh2 biar die rs sy0k skit.

ade satu mlm 2...tgh aku duk lepak2. aku b0rak2 la dgn izzah ni. tanye la psl peksa die 2. aku tanye la sape dpt n0 1, n0 2 dan strsnye. bajet aku kenal la kwn2 die 2...he3. ble aku tye n0 4...die ckp xde. n0 5 p0n xde....lps 2 die ckp, "smpai n0 10 xde". aku p0n naik pelik la. aku tnye la apsal plak xde? lps 2 muke die slambe je jwb,,,

"sbb....klas izzah yang 6thn ade 3 org je."

hahahahahahahahaha

~sila amik citer ni sbgai pngajaran...klu nak tanye kat bdk2 bwh um0 mcm izzah ni biar la tanye smpai abis~

izzah....izzah...rs nk sepak je k0 ni tau x!

Saturday, November 21, 2009

iye...aku marah.

.
sejak kebelakangan ni...aku sering rs 's0mething' yang aku ssh nak terangkan pd org lain. tp ape yg aku bleh simpulkan, kdg kala kte x prsaan org skeliling kte ni penuh dgn sifat iri hati ataupun busuk hati. suka cemburu dgn org lain. suka bsangka buruk dgn org lain. dan yg swaktu dgnnya.
.
knp aku ckp mcm ni??? sbb adelah beberapa insiden yang tjadi yang da bukak mata aku utk mlihat karenah manusia yang sebenarnye die x bsyukur dgn kelebihan dirinya sendiri. kenapa mesti nak iri hati dgn org lain? masing2 ciptaan Tuhan 2 da cukup smpurna yang ade kelebihan dan kekurangannya.
.
yup! mmg aku sndiri p0n kdg2 ade rs cmburu pd kelebihan org lain. tp tidaklah smpai ia memberi kesan kepada hati aku utk membenci org itu. cukuplah aku rs cemburu dgn kelebihannya. dan cuba berusaha utk mendapatkan 'kelebihan' itu.
.
smemangnya aku sgt mrh saat ini. sukar nk d luahkan dgn kata2....jika tsalah kata, org akan igt aku meninggi diri. tp jika aku bdiam diri...tak ttahan lagi dgn sindiran2 begini. tanggapan2 begini. ssungguhnya, aku sedih. ble d fikir2kan semula, aku tak penah kacau hidup org lain. aku xpnh mrampas hak sape2. aku xpnh ggu org yg aku tidak wajar ggu.
.
jgnlah kte hnya melihat luaran sahaja....jgn cpt membuat kesimpulan thadap ssuatu pkara. jgn mudah membntuk tanggapn pd org lain. cuba nilai dgn mata hati. kdg2 kte tidak tahu...benarkah org itu benar2 selesa dgn keadaan dirinya skrg. bnrkah org itu suka dan gembira dgn ape yg tjadi. hanya org yg mengalami sahaja yang tahu.
.
beb...xpyh nak jeling2. xpyh nk bbisik2 ssama sndiri. jika k0 rs aku dah ggu ape yg k0 nak, amik la. aku xmau p0n. tdetik kat dlm hati p0n xpenah. sumpah! aku tak bminat utk bmusuh dgn sape2. lg2 tntg pkara mcm ni. buang masa. bsyukur la dgn ape yg kte ade. xpyh nak iri hati dgn org lain. stiap org ade klbihan dan kkurangan. mmg aku bsyukur dgn diri sndiri...tp kdg2 k0 x tahu rs sshnye dgn stiap kelebihan Tuhan 2. kelebihan bmakna dugaan buat kita. fhmkan k0nsep 2 el0k2 k.
.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
.
fuhhh~~aku xtau ni kali kbrape aku mngeluh ble fkrkn bnda ni. tp k0rang fhm x ape yg aku tls ni??? xfhm? xpe..biar aku s0rng je yg fhm. yg penting hati aku lega smpaikan bnda yg da wat aku ssh nk td0 dr smlm lg. sakit hati! aku ptt kluar dr situasi ni scepat mungkin. aaahhh...rimas! Tuhan sahaja yg tahu. namun aku ttp bsyukur. bsyukur dgn ape yg aku miliki dan yg bakal aku miliki. bsyukur dgn ape yg aku ade. dan bakal ade.
.
bib....st0p fikir bnda ni!
.
.
yg pstinye
aku tidak perlukan yang lain.....
aku cukup syg dgn ape yg aku miliki,
bl0m msnya lg utk d gantikn,
biarp0n ia satu kesakitan.
bukankah ini jg sbahagian dr dugaan khidupan?

Friday, November 20, 2009

nak update ape?

.
skrg tgh cuti....
wahhh, betapa nikmatnye cuti ni. sy0k! duk umah rileks2...hahaha
.
ble cuti mcm biase la,
xtau nak update ape kat bl0g ni.
sbb xde citer yg mnarik slalunye.
iyelah,
setiap hari wat bnda yg sm.
.
tp ari ni...
mak demam la plak.
s0,
makan tghari aku yg sediakan ok.
ni sumer sbb adik aku 2.
ngada2 suruh masak!
aku msk yg simple2 je...
tp sedap jgk la.
.
2 jelah citer yg lain skit.
aktiviti yg ssh nk nmpk aku wat.
MEMASAK!
hahahahahaha
.
~datang la hantu chef wan..rasuk aku utk minat masak2 ni~

Saturday, November 14, 2009

bye2!

.
mlm ni merupakan malam trakhir aku tid0 kat katil khar ni...sbb esk da nk blk umah da. rs sedey nk tgglkan katil ni walaup0n aku slalu merungut sakit badan ble bgn td0 sbb tilam die punye la nipis. hehehe...tp aku ttp syg dgn katil ni.
.
lps ni...da xde da nk td0 kat sni. mst aku akan rindukan suasana khar yg bising n sntiase sibuk dgn penghuninye.mst rindu! (tp klu korg tnye nk ulang lg x kenangan 2 sumer...of c0z aku xnk! hahaha)
.
ble kaki akan melangkah keluar dr khar, tntu skali ramai teman2 yg akan aku tinggalkan. byk kisah dan cerita yg akan hanya tinggal kenangan. buat teman2 yg da ajak aku kuar mkn sm2 wat kali trakhir, mntak maaf sgt2 klu aku xdpt nk tunaikan permintaan 2. sbb masa x mengizinkan. mungkin lain kali kte b0leh jumpe lg...walaup0n diri sedaya upaya nk menerima ajakkan 2 sumer, tp memandangkan tak mahu ganggu teman2 yg msh sdg exm, niat 2 tpkse d batalkan. nk tggu smpai k0rang abis exm, xmmpu plak. sbb family asyik k0l tanye ble nk blk.
.
jd mlm ni adalah mlm trakhir. sgt sedey....nsb baik smpat jmpe mntan2 jmk khar walaup0n hanya tggl brape org je yg dpt dtg mkn sm2 td. tp xpe...yg dtg 2 p0n da kire sgt best. sebaknye rs!

ni jelah yg dtg....lps ni kteorg sumer akan menuju ke dunia masing2. msg2 akan wat praktikum. akan tpisah jauh. entah ble akn jmpe n gelak ketawa sm2 lg. gud luck buat k0rang. aku d0akan yg terbaik utk kte sumer. mengenali k0rang adalah salah satu perkara yg terbaik dlm hidup aku.

~setiap pertemuan pasti ade perpisahannya. cuma lambat atau cpt shj yang kte tidak tahu~

~mntk maaf pada sumer....jika ade salah dan siap yang melukai hati~

Friday, November 13, 2009

sgt hepy!

.
da lama xde pkara plg gembira dlm hidup aku ni..
slalunye gembira yg dtg 2 suam2 kuku je.
tp xksh la,
jnji still bleh ketawa n bsuka ria.
gembira sgt atau gembira "biase2" je,
2 sumer ada hikmahnye.
.
~klu ssuatu yg dtg 2 adalah kesedihan,
aku akan menangis..~
~klu ssuatu yg dtg 2 adalah kegembiraan,
aku akan ketawa..~
.
but ari ni...
sgt gembira...sgt dan sgt...
walaup0n prasaan "sgt gembira" 2 dtg juz skjp je,
tp skurang2nye aku bpuas hati.
sbb ia dtg jg.
.
nk tau ape?
hmm...biar aku s0rng je yg tahu k.
mn bleh share2. hik3 (gelak gatal plak...hahaha)
.
hmm...
thanks "belang2"!
=)

Monday, November 9, 2009

gadis melayu

.
masa nk antar tesis utk d jilid kat bilik en.abdullah, jmpe s0rg classmate (husna). dr jauh die da tsenyum. mcm biase la...kami p0n senyum jgk (aku, t, lya).
.
then, ms tserempak kat tngga fakulti bahasa. husna ni p0n tegur la kami btiga. die tanyekan pd aku tgk x gadis melayu? aku hnya geleng kepala. mn nk ade tv kat khar ni. klu nk tgk tv kena trn kat bwh la...tp slalunye aku mmilih utk 'tak tgk' sbb mls nk trn bwh. hahaha...
.
husna ckp lg, "bib, muka yg menang gadis melayu 2 sm sgt mcm muka bib. sumer bdk2 umah ckp mcm 2. mmg sm sgt". wahh....aku mula bngga. dan tsipu2 malu. hahahaha...sm ke??? aku xbleh nk bg k0men. sbb aku xpnh tgk p0n sape "gadis2 melayu" 2. n xpenah amik tau. (sbb xde tv...s0b3x!). cuma aku hanya mbalas..."haaa...bleh la aku masuk gadis melayu mcm dia jgk" h03....sgt perasan dan lps 2 abis segala serangan kutukan aku dpt dr t dan lia yang menyedarkan aku pd bumi yg nyata. hahahaha
.
abis citer d situ...aku lgsg x amik serius apa yg husna katakan. tp biler td aku klik2 pd bl0g yang ade entry br, aku klik pd bl0g ain fathihah sorg gadis kecil idaman fawez. hahahahha.....makanya, aku tjmpelah entry "tahniah fika!"...oo00...fika ni la juara gadis melayu. ain ade tempekkan pic fika 2. puas aku belek2 muka fika 2. sama ke? ishh....mn ade sm. die mmg jauh lbh cun. n mngikut tulisn ain, fika ni tggi. n aku ni plak...mmg x cukup inci. hik3.. gigi die tsusun cantik. gigi aku plak "gigi antu" kata anak2 buah aku la. gigi yang slalu mjadi bahan ejekkan anak2 buah aku. (kdg2 nk lempang je d0rang 2!). die sgt putih gebu, dan aku plak agak kuning2 langsat sahaja. tp hanya satu sahaja persamaan kami....muka sbb muka kami ni agak tembam. eh silap, bukan agak. tp mmg tembam p0n! 2 jelah k0t psamaannya....fuhh~~jd impian aku utk msk gadis melayu mmg tpkse d lupakan.
.
~oleh itu...aku hanya mmpu utk jadi guru sastera melayu sahaja. hahahaha~

=(

~~sy rindukan en.per0t sy~~
.
MyEm0.Com
en.per0t...awk dgr x?

Sunday, November 8, 2009

semakin hampir~

~aku plg seni0r~

melalui hari2 trakhir d upsi....bcampur2 rs yang ade. gembira, sedih, xsabar, rs khilangan, lega dan pelbagai lagi. satu prasaan yang sukar utk d gambarkan.

melalui hari2 trakhir d upsi.....byk yg aku cuba mnfaatkan dgn masa yang bbaki ini. semuanya akan tinggal kenangan nnt ketika kaki ini melangkah untuk meninggalkan bumi tanjung malim yang suatu ketika dahulu amat asing bagi aku. tp tidak lagi kini.

.
melalui hari2 trakhir d upsi.....byk kenangan yang tsemat di hati. sedih, gembira, suka, duka, pahit, manis..sumernya ade aku lalui. itulah erti kehidupan yang perlu dlalui oleh setiap insan yang bergelar manusia.
.

melalui hari2 trakhir d upsi.....ramai teman2 yg akan aku tinggalkan. pelbagai cerita dan kisah ade d sini. dan pastinya akan tetap kekal d ingatn.
.
melalui hari2 terakhir d upsi....aku sedih mahu bpisah dgn teman2. dgn adik2...dgn mereka2 yang sudi melayan karenahku yang kadang kala amat memeningkan kepala. tp syukur..mereka tetap melayaninya dgn sabar. hik3
.
melalui hari2 terakhir d upsi....byk ms yg aku habiskan dgn teman2 rapat dan juga h0usemate ksygn. ms td0 telah d kurangkan. inilah ms utk mereka. bergembira bersama. di saat2 terakhir aku d sini...
aku pasti rindukan kalian.
........................................

Thursday, November 5, 2009

=di sini=

.


.
Di sini kita bertemu
makna keakraban
dan kita sebenarnya
membina kerinduan
tatkala meninggalkan
garisan pertemuan.
.
Inilah segumpal hati
yang jauh di dasarnya
ada karang-karang
nostalgia semalam
dan kita sebenarnya
semakin mendekati
garisan kenangan.
.
Bila diri semakin jauh
kita semakin mengerti
harga kasih sayang
tatkala kerinduan
bersimpuh di akhir jalan.
.
jika aku punya kuasa...
ingin aku putarkan semula ms
mengubah segalanya
~thanks 2 banchik

Wednesday, November 4, 2009

histerioooo...ha3

.
smlm...tgh sy0k2 tgk citer antu jepun, ade bdk umah sebelah duk jerit2 kena histeria. tp aku punye la xdgr. then, bdk umah aku sumer tgh takut2. aku plak bleh rileks ddk dpn lapt0p jerit2 gak. mklumla...tgk citer antukan. mmg gempak ar citer 2.
.
ble da abis...br d0rng tanye "kak bib xtakut ke?" aku pelik. aku tanye la blk.."nk takut ape?". lps 2 d0rng ckp, "iyelah, bdk sblh umah kena histeria. kak bib still layan citer antu lagi." ahahaha...mmg trs aku tdiam la. tp rs mcm klakar la plak. yg d0rng ni p0n satu...nape la xbgtau aku. klu bgtau dah sah2 lakan aku xlayan da citer antu jepun 2.
ish...nsb baik dgn aku2 skali xkena histeria.
.
adik2 jgn tiru aksi ini ok.
h0h0h0
.
~aaaa.......esk aku exm! f0kus2!!!~

Tuesday, November 3, 2009

study d tunda~

.
sebenarnye...aku tgh study. tp mcm biaselah, studynye skit. main2nye byk..byk..byk..ha3. tgh2 study 2, h0usemate bgtau die ade byk citer antu. lgp0n, die mmg tau kesukaan kami adalah sm. citer antu! (tp kami x mcm antu ok...)
.
punye la byk aku c0py dr bdk umah ni. mcm2 citer antu ade. ble tgk...mmg best citer2 ni. walaup0n xglemer n aku sndiri xpnh tau kewujudan citer antu ni. lgp0n, skrg sgt jarang citer antu ade kat panggung. dl mmg byk la...time aku muda2 dl. cewah~ n aku tak penah miss p0n citer antu. mst bratur kat itu cinema stiap sabtu. h03...mari main teka teki psl citer antu dgn aku. gerenti bleh jwb. sgt c0nfident ni weh...hahaha
.
s0, ble da byk citer antu dlm ini lapt0p...aku smpan hasrat nk tgk nnt2 la. skrg ni kena study ok! tp......tgn ni still gatal2 lg. mata asyik pndang lapt0p aje. waaa....xbleh tahan. aku nk tgk jgk mlm ni walaup0n satu citer. bleh jerit2...
.
k ar...m0vie nk start da ni. he3...s0, aku tangguhkan dl study aku ni. esk bleh study lgkan. he3... tp sbnrnye, m0tif aku tls entry ni sbb nak buat apis jeles. sbb td die mntak sendkan citer antu kat die. tp xlepas plak. tenet sl0w mcm siput **** skit kat khar ni. hahaha...s0ry k apis. kak ibah tgkkan je utk apis. jgn nangis2 tau!
.
~aku nk wish gud luck utk aku sndiri exm nnt...
sbb, tggu org 2 wish xde p0n. =( ~

Monday, October 26, 2009

pegang JANJI kU~~

.
.
“Dan penuhilah janji, sesungguhnya janji itu pasti dimintai pertanggungjawabannya.”
(Al-Isra`: 34)

.
...pegang janji aku...
dlm dunia ini tidak byk yg aku brani janjikan
namun,
ble aku sudah berjanji,
pegang janji aku erat2.
jika aku gagal tunaikan
sedarkan aku
jika aku mula lupa
igtkan aku
jika aku mula jauh
rapatkan aku
.
...pegang janji aku...
aku bjanji ble aku yakin aku mmpu laksanakan
aku bjanji ble aku mahu laksanakan
.
...pegang janji aku...
aku bjanji pada org yg mahu mghargainya
aku bjanji pada org yg tahu ertinya
aku bjanji pada org yg setia dgn janjinya
.
...pegang janji aku...
stiap apa yg aku jnjikan
aku benar2 mksudkan
...pegang janji aku...
jika aku mula mungkiri janjiku
itu bermkna
aku juga sudah bjnji
utk tidak mng0takan janji itu lagi
.
...pegang janji aku...
ble aku sudah mngkirinya
aku tidak akn mn0leh lg
wlaupun separuh mati mnahan kesedihan
.


~pic ni c0mey dgn st0kin warna warninye~

Sunday, October 25, 2009

ape i2 b0san?

.
aku org yg mudah b0san dgn ssuatu
.
i) di dalam klas, aku hanya bleh cncenrate pd ckgu/lecturer hanya 5-10 minit shj...slps itu fkrn aku akan trbang melayang entah ke mana . dl time sek aku slalu kena mrh sbb bnda ni.
.
ii) klu b'ym..aku hanya rs sronok dan bgelak ketawa hanya 10-15 minit shj...slps itu, aku mula b0san dan akan mula mmandang katil.
.
iii) jika bmain games? main games??? aku lgsg xbleh bmain games! b0san mngulangi perkara yg sm. brulang2 kali. aku lihat org bmain games p0n aku sudah b0san. tiada 1 games p0n yg tsimpan dlm lapt0p aku ni. games d hp hanya akan bfungsi ketika aku benar2 b0san. itu p0n aku akan buka s0und yg kuat. agar aku rs sdkt thibur.
.
iv) mn0nton cd....sprh2 dan slalu tidak b0leh habis dlm 1 ms. klu ceritanya asyik wat aku mnguap, lgsg xnk abis smpai ble2.
.
v) dgn manusia...jika manusia itu lgsg tidak b0leh mnghiburkan hati aku, aku xkn pedulikkan kewujudan die. hahahaha<----dan kdg2 aku juga mb0sankan manusia lain juga.
.
vi) dgn bf...klu aku b0san, aku cr lain la! hahahahhahahahaa...xdelah, klu aku b0san aku akan....hmm....ohhh, lupe plak die xpenah buat aku b0san. SGT XPENAH. die sgt baik! (yg 2 aku pura2 baik je. yg ni sebetulnye...hp die akan bbunyi n ttera ayat begini "bosan la mcm ni! kte putus la" .)
...mls aku nk lyn bdk ni<----kata en.per0t di melaka.
+
+
+
pendek kata...aku tidak bleh buat bnda yg sm brulang kali. tidak b0leh bbual tlalu lama. tidak b0leh mdgr bnda yg sm. tidak bleh pegi ke tmpat yg sm stiap hari. tidak bleh mngadap karenah manusia yg mb0sankan. dan kdg kala tidak boleh menahan rs sabar begitu lama.
.
hidup ini perlu ceria dgn ksh2 yg gembira.
~sape s0kong sila angkat kaki!~

Friday, October 23, 2009

kwn sy nak pegi jauh~

.
mlm ni sedikit sedey ye...br blk dr kuar mkn bramai2 bsama exjmk yg d sygi skalian. (en tiak xde...best sgt! hahaha) tp mmg best p0n. almaklum la segala makann dan minuman telah d taja oleh aiman dan syahir. hik3...tq!
.
tp 2 bkn citer sedeynye..yg ni br nk msk sedey. sedey sbb rs mcm khilangan je. hilang ape? ilang mmbr yg best. die nk terbang jauh nun di sana. demi mdidik anak bangsa. cewah! hahahaha... tp mmg la rs sedey, sbb nnt mst agak ssh nk jmpe da. s0, rs mcm sdikit khilangan la. =(
.
s0, gud luck utk en.aiman. aku mmg sedey hang nk g jauh. hang p0n mmg tau aku sedey. lps ni hang xbleh manje2 da dgn aku. hahahaha...xbleh da slalu nk ngadu2 dgn aku. hang da jauh. mls aku nk layan da. hik3...tp aku hrgai segala kpercayaan hang kat aku. jgn risau segala rhsia akan d smpan dgn el0k dan kemas~
.

ini die en. aiman yang mmg SLALu c0ver mach0 n ensem... walaup0n begitu, agak ssh nk cr gf. slalu di reject namun tak pernah bputus asa. hahahaha

ni pic kteorg ms kat medan...sgt best time ni. tp sila phatikan en.aiman. hahaha...die mmg slalu nk bkepit dgn kami aje k. tp kteorg sepakat nk kenakan die time ni. xbg ddk dgn kteorg. konon2 kacau daun la. muka mmg ksian duk kat blakang 2. hik3...sj je ni nk buli2 die.
tp die mmg slalu kena buli p0n. tp die SGT BAIK~
.
~mmber lain ramai jgk yg p0sting...tp xbg kesan sgt sbb d0rng d0k p0sting blakang umah je!~
.
~aiman...mmg rindu time meeting la.
rindu dgn katun2 yg hang lukis.
mcm hampeh.
satu ape aku xpnh fhm pe yg hang nk smpaikan.
tp aku duk ketawa je..
sbb xm0 bg hang kecik hati~

Monday, October 19, 2009

ohhh...tidak!

.
aku baru selesai membaca satu bl0g slh seorg seni0r d upsi...
aku p0n xtau mcmane bleh bukak bl0g die 2.
juz klik2..lalu tjmpe la. he3
.
die sdg bersedih dan kecewa,
gagal menempatkan diri di mana2 sek.
rundum die rasakan.
ble aku membacanya,
kesedihan itu sedikit tempias d hati aku.
kasihan die...
bagaimana bleh jd begitu?
sdgkan subjek die adalah slh satu subjek yg kritikal.
dlm zmn serba m0den ni..
byk klas yg dibuka tawarkan subjek2 seperti itu.
.
huh~~
cabaran hidup
jika tiada rezeki...
mmg ttp tiada walau bagaimana skali p0n.
aku pcykan tentang itu.
.
aku mula ssh hati...
takut2 jika aku p0n begitu nnt.
klu xbjaya p0sting,
ape yg aku nk buat?
mst aku jd blurr....
keje di ofis abgl0ng?
sbgai ape?
cleaner??? hahahaha
itu sahaja jwtn yg slalu k0song di situ.
shingga kini gagal di isi oleh siapa2.
mungkin abg l0ng mmg smpankan utk aku!
.
aahhh....
sshnye hati!
dtambah pula dgn tesis yg xsiap lg..
hehehehe

Saturday, October 17, 2009

afdlin...143!


...dgn ayu men0nton wyg...


luv afdlin shauki!!!!

=)


smlm~
pegi sggh ou ble selesai je keje kat sek lama aku...ceh3x, selesai keje? sek? hahaha
(en.per0t, jgn nk sibuk bgtau ape yg jd k. awk s0rng je yg tau!)

then,
kami trs melucur laju ke ou. tp sblm 2 sggh umah jap. salam2 mak siti. nnt die mrh pulakkan. smbil pau abg l0ng nk byr duit sewa kete+myk+t0l.

kami (aku n dua lg h0usemate) mmg plan nk g tgk wyg. citer mmg da ade. of c0z nk tgk citer PAPAD0M..almaklum la, teman tp mesra aku blak0n dlm citer ni. hahaha..citernye mmg lawak. skt per0t gelak. tp ade jgk yg sedihnye...sedih giler. ape yg afdlin rs aku jugak merasainya! he3

~papad0m dlm citer 2..mmg nmpak sedap. tliur je tgk...ha3~


bestnye!

sblm msk cinema..kteorg g jln2 jap. lps 2 sggh kat kedai S&J..bebey yg besau ni ade lg. aku rs mcm da lm je bebey ni. mahal sgt...sbb 2 xde org nk beli k0t. ke die mmg jd hiasan je smata? s0, cube nsb antr mms kat en.per0t, mntak die belikan sblm g p0sting. hahahaha...tp jgn k0 mmpi la ye syg...<----kata en.per0t dlm hati.


apep0n,
c0ngratz utk en.per0t yg bjalan mm0stingkan (ade ke pkataan ni??? org melaka fhm k0t...) dirinye ke melaka. siap antar mms. m0tifnye???? skit p0n x cmburu la. lain la dpt p0sting kat l0ndon ke...paris ke...jepun ke...ni stakat melaka. huh~~



sy tempek kat sni la ye...skrg2nye bguna jugak mms awk 2 en.per0t. hahaha


Friday, October 16, 2009

lagi raya~

sgt suke pic ni...
wat c0ver kad raya mst laku! hik3
thanks en.ak snapkn pic scntik ni
ke sbb org2 dlm pic ni yg mmg cntk??? ha3

~0pen h0use ms umah pn.hajah...best sgt sbb jmpe ex2 jmk. syg k0rng sumer!

thnks en.halim smpn pizza utk kteorg...kteorg mkn dgn lahapnye kat dapur...



p/s: nsb baik en.tiak xde...dpt mkn byk skit! ha3


mn yg lain???? waaa...tringat kat k0rang la! syahdu rsnye..

nak2nye kat aiman. ha3

Thursday, October 15, 2009

"tak akan lagi"

.
aku sbnrnye x mau tls tntg bnda ni kat sni...
sbb aku x brape gemar utk tls bnda2 yg agak remeh n x mnyeronokkan ni.
tp mybe sbb aku smpai skrg x mmpu nk reply atau angkat ph0ne dr seorg mmbr...
mybe jgk die ttnye2 knp n mngapa.
mybe jgk da mcm2 citer yg die buat smata2 mahukan simpati dr org lain.
tp sumernye tpulang pd dirinye.
dan aku tetap begini dan akan trs begini.
.
alkisahnye~
bkn niat aku mahu menjauhkan diri
bkn niat aku utk tidak bteg0 sape
bkn juga niat aku utk bgdh atau ape2 sj.
.
tp
jika kesabaran sering diuji,
jika diri ini asyik sering mngalah,
jika diri ini sering diam ketika dikeji,
jika diri ini perlu sntiase mngikut mo0d sahabatnya,
jika diri ini sntiase menelan segala rs mrh...
.
smpai ble?
.
aku bleh bersabar, bleh mngalah, dan bleh mjadi sebaik-baik manusia...tetapi ble smpai satu saat dan aku akan bkata "TAK AKAN LAGI" maka, aku tidak akan lg mnjadi sbaik itu. rs smpati, rs kasihan, rs bsalah...sumernye akan hilang saat itu.
.
ketika itu, aku tidak akan lg ksh dgn ape sj. aku tidak akan lg bfkr tntg segala kebaikannya. aku tidak akan hiraukan semuanya. bg aku, peluang hanya skali. jika manusia itu telah mngabaikan segala kebaikan, kesabaran serta kesanggupan seseorg...jgn trs melayan karenahnya. mgkin dia perlu pergi pula pada insan lain yg mahu memberi peluang kepadanya.
tetapi bkn pada aku.
.
hidup ini mudah...bbuat baik pd insan yang baik pd kita. jdlah manusia yang mempunyai kesabaran yg plg atas, mengalahlah demi kebaikan bsama. tetapi jika tidak dihargai dan kita sudah brasa jemu...blalulah pergi dengan cara yg tenang dan damai.
.
aku bkn manusia yang sempurna.
aku juga pandai marah,
aku juga pandai bkecil hati,
aku juga pandai menyukai,
dan
aku juga pandai membenci.
sesabar mana p0n seseorg itu...
ia akan tetap thakis sedikit demi sedikit dan akan terus tiada ble sampai msnya
.
~yg peliknya...knp sumer org mny0kong tindakan aku???mgkin mereka juga berasakan aku mmg perlu buat begini dr dl lg~
~satu pesanan...jgn ulangi kesilapan~

Tuesday, October 13, 2009

ini luahan prsaan sy!

.
t0 dr. *****
(uik...xbleh sebut btl2 ni....nnt kant0i. ha3)
.
+cube la dr. jgn hari ni ckp lain...esk dr. ckp lain plak. smpai ble sy asyik nk edit2 je tesis ni?
.
+cube la dr. ttpkan pndirian dr. nk sy wat resp0nden yg mcmane. skjp ikut ske sy. skjp student sek. hari ni nk ckgu plak. dr. igt sy bina s0klan2 2 seminit dua je???
.
+cube la dr. baca dl btl2 ape yg sy antar 2. jgn baca smbil lalu je. then trs tls "GAGAL". aduh....pndahuluan p0n gagal ape citer dr. baca ayat smpai abis la. sy geram btl. ble sy check blk...mmg sah dr. baca smbil lalu je. cthnye, pnyataan masalah. dr. ckp xbleh guna pkataan 'tujuan'. tp ble dr. nmpk je pkataan 'tujuan' dalam prggn 1st, trs dr. bulatkan. 2 kan prggn pndahuluan. bl0m lg msk pnyataan mslh yg sy da taip bjela2 2..
k0t ya p0n nak bulatkan, sabar la dl..ad0yyy!
.
+cube la dr. ble tgk sy wat slh...dr. bg pndpt dr. xp0n ajar sy bnda yg btl. ni dr. ckp slh...tp sepatah haram p0n dr. x ckp pe yg btlnye. nk srh sy cr sndri...klu sy cr yg slh lg..makanye, smpai sem 10 p0n bl0m tntu tesis sy ni bleh siap.
.
+cube la dr. igt blk..yg dr. kata ari 2 nk tgk bab 1 sy. repair mn yg slh. ble ari ni sy antr yg btl punye. satu p0n dr. x bc. senng2 je dr. ckp dr. nk tgk bab 4 punye.
ble ms plak la dr. ckp mcm 2?????
.
sbb dr. la sy semnjak 2 menjak ni slalu dpt mmpi ngeri ble td0 tau x. hahahahahaha
+
+
+
~klu dr. x giler...sy yg giler nnt~
AD0YYYY!!

Sunday, October 11, 2009

+majulah sukan utk negara+


"majulah sukan utk negara"

kat upsi skrg ni ade netball games. kelab b0la jaring upsi yg anjurkan. s0, utk mnghabiskan sisa2 khdpn kami d sini n mmandangkan kami xpnh j0in ape2 game kat upsi...kami p0n plan la nk j0in netball ni. punyelah lama x main netball n bsukan ni. wat lthn skali je. mlm jumaat 2 sbb msg2 busy dgn tesis. ms jumaat mlm 2 mmg bhabisan la igt blk mcm mn main netball ni..(hiperb0la btl!ha3). then, awl2 pg sbtu 2 kteorg bsmgt giler nk g lwn. pdhl sumernye tgn bangku. he3
.
1st game lg kterog da tkejut. amik k0 kena lwn dgn team bdk2 masum. hahahahaha..mmg klakar giler. bmati2an kteorg main. mmg ksian la sape yg tgk. hahahaha..n cnfrmla kteorg kalahkan. klu menang maunye bdk2 2 bnh diri! tp kteorg still ade sh0otkan b0la ok. xde la tel0 ayam je.
.
msk game ke 2 plak...igtkan bleh la riles skit. tgk2 utk sec0nd game kteorg kena lwn dgn team netball upsi. wehhh...d0rng ni da ar tggi melampai. siap ade yg wakil mlysia lg. sape la yg letakkan team kteorg dlm gr0up org2 yg terer ni??? nsb mmg mlg. tp kteorg still lwn la jgk walaup0n da tau akan kalah. hahaha..cuma kali ni rsult die ok skit la dr yg 1st game 2.
.
tp mmg klakar. k0nn utk kali trakhir nk la bbakti mngharumkan nama psatuan psuratan melayu. tp bkn mngharumkan...mer0sakkan lg adelah. mntak ampun! hik3...kre ok la. nk jgk kteorg jd wakilkan. org lain sumer xm0..msg2 tgh tensen dgn tesis. kteorg ni je yg wat2 mcm x tensen. pdhl....asyik kena reject je tesis 2. tp xpe, bsukan 2 pntg utk tubuh bdn yg sht. =p
.
apep0n, kteorg sumer enj0y. walaup0n penat tp akhirnye kteorg adelah jgk j0in s0mething yg bfaedah kat upsi ni. walaup0n bdn luka2...ceh3x, nk bgtau sbnrnye aku main dgn dasyat skali k. smpai luka2. hahaha...tp puas hati la. then ari ni..kami sumer skt2 bdn yg ter0k giler. biase la org jrg bsukan. bdn p0n pndai tkejut tau. die xpcy tuan die g bsukan...he3. h0pe esk skt2 ni da ok. jgn la skt lm2 sgt...byk keje lg yg xsiap ni.

~siku aku bengkak ter0k...sbb tsiku kepala s0rang bdk 2. betapa kerasnye kepala die~

Friday, October 9, 2009

praktikum~

.
result praktikum da kuar da smlm...punye la jauh kteorg kena jln smata-mata nk tgk senarai name 2. sumer muka excited sbb, list yg kuar 2 xsm mcm yg kteorg apply kan sblm ni. byk rombakkn yg fakulti wat last2 minit. melaka dgn n9 ditutup n sumer yg apply kat 2 negeri 2 telah d ubah sske atinye oleh fakulti. maka byk la prbhn yg blaku sbb nk penuh kan 3 buah negeri je. sel tercinta, perak n pahang.
.
aku yg apply kat perak ni p0n agak ssh ati jgk...sbb perak p0n d r0mbak blk. takut giler..watnye die letak kat sek yg prof bukhari yg jaga mati aku. stiap ayat kena ade subjek dan prediket! jenuh 2 nak wat ayat el0k2 tgh mngajar. hahahaha...(tahniah buat mmbr2 yg kena tesis dgn die k..2 cabaran utk k0rang. skrg2nye...tatabahasa k0rang makin p0wer lps ni.he3)
.
ok...blk pd tajuk asal. ble smpai je kat fakulti seni dan muzik yang smpai skrg kteorg xfhm nape result tempek nun jauh d sana..kteorg tgk da ramai org da. haru biru jdnye. bdk2 sains lg la nerv0uskan, sbb d0rng lgsg xbleh plh sek. s0, dgn penuh bdebarnye...ktrog main smbar je mn2 kertas. (aduh...jenuh nk cr mn ni..sbb die cmpur dgn sumer fakulti). cr punye cr, akhirnye jmpe jgk kertas yg ade name kteorg. fuhh~~lega. dpt sek yg sm. nun jauh d perak utara. bwh dr.t. yeeeeaaahhh!!! sy0k. hahahaha
.
tp wan ttp gelabah cr name die...sbb die dl apply melaka. k0nn2 nk wat blakang umah la k0nnnyekan. hahahaha...s0 kami p0n tlg la cr jgk. smbil cr2 2 tgk2 jgk mmbr2 lain dpt sek mn. then, ade 2 org mmbr yg dpt sek cina. amik k0! ajar la mereka bm dgn penuh ksabaran k. sian tgk r0bani. dgn gaya asyik tsenyum die 2..mcmane la nk ajar bdk2 cina ni...makin ske tsenyum ke lgsg mrjk blk langkawi??? he3
.
ble smpai kertas negeri sel tcinta punye...ade la name wan. tp sgt klakar. wan tcampak yg btl2 punye tcmpak. die dpt smk pulau carey. hahahaha...bkn nk ckp pe la. sek ni mmg agak dalam skit. byknye org2 asli kat situ dan klu PATI nak msk mlysia p0n itulah jlnnye. hik3..aku xthn nk gelak. wan trs tnye.."oi,k0 tau x pulau carey ni kat ner?" aku xtau nk jwb pe. s0, baik aku ckp aku xtau je. skurang2 nye die xdelah ssh ati skrg. klu bgtau, mst die tensen kena cmpak smpai mcm 2 skali. xpe wan....org asli zaman skrg da m0den. klu ade geng2 PATI 2 p0n, k0 bkenalan la el0k2 dgn d0rng k. yg penting 1 malaysia wan! he3..(org kena k0 gelak ye bib...klu k0 yg kena mau extend sem prktikl ni!)
.

smk al0r p0ngsu....
i'm c0ming!

E-day



.
citer ni agak da basi...tp br nk upl0adkan. he3...
sbtu 0310 kakak aku tunang.
temanye ijau...sbb ikut tema ari raya. emak ckp senng. xpyh nk byk2 sgt keje.
(eh, mcm mak plak yg btunng! hahahaha)
apep0n...
thniah kat kak ida.
sm0ga bkekalan wat slamenye.
amin~~
.
then ptg 2,
wat 0pen h0use skit.
mkn2....
best la jgk walaup0n penat.
thanks pd yg sudi dtg.


.
p/s: sue, shera n maz..s0wi sgt2 xde pic k0rang. aku lupa nk snap pic k0rang la. 2 la busy sgt bg0sipkan. he3
+
+
+
~mggu ni sgt busy la kerana cik tesis yg xabis2 kena edit. klu mcm ni...smpai ble p0n xsiap. dr. azhar mmg cerewet! (hrp die xbc bl0g ni....klu x, mmpus aku!)~

Friday, October 2, 2009

!

jgn tanye mengapa dan knp...
aku lbh senng begini.
bhenti dr trs menyesakkan fkrn dan prsaan

Wednesday, September 30, 2009

sama2~

.
tharu ble baca entry tbaru exr0mate dl..hik3. (klik). rs mcm d hargai je.
.
tq jgk k0 sudi dgr nsht aku yg x sbrape 2. itu utk kbaikan sumer.
dl p0n k0 slalu jgk nsht akukan. s0, marilah kte slg nsht mnasihati. hahaha
.
mmg btl...kte xbleh ikut rs mrh sgt. walaup0n kdg2 aku sndiri xdpt nk k0ntr0l mrh. biase la 2..manusia. tp slagi bleh k0ntr0l kte cubalah. ble mrh..diamkan diri. i2 lebih baik.
yg pntg jgn cpt melatah
=)
.
caiy0k bibdin...jgn fening2 sudah. hidup mst d teruskan walau mcmane p0n. ecece.....
.
~jgn tlalu fkr tntg mslh...
ia hanya mrunsingkan.
mslh ade d mana2~

~raya dan sakan~

ini adalah askar yg d bawa utk kutip duit raya sbb nk isi myk kete nnt. hahahaha

ini adalah en.jambang. tpkse tmpek pic die besau2...sbb die yg ssh pyh bwk kamerakan.


"buai laju2..." d apit oleh para2 n pari2. nk jmpe anak raja ni. hahaha

.
thn ni mcm biase la...kami sumer raya sakan. 1 ari mr0nda umah org. makan x henti2. sbb mkn die sumer best2. sy0k! kteorg serbu sumer umah yg wajib d serbulah kan. duit raya? dpt jgk...tp kat umah pn.taila jelah. pn.taila xde bibik da...s0, sape yg nk isi b0rang bleh la. (pn.taila yg srh tlg pr0mosikan ni..) sampai umah pn.taila, bnda plg 1st kteorg wat adelah tangkap gambr. msg2 giler kamera weh...thanks utk en.haris a.k.a mr. jambang yg bwk kameranye yg canggih.
.
umah teacher p0n best jgk...yg klakarnye, smpai umah teacher je klu teacher speaking, kteorg x ckp teacher ckp omputih. tp kteorg lbh ske gunakan istilah "teacher ckp muet" hahahaha...sbb teacher ni ajar kteorg time f6 dl. subjek muet. sgt baik n lemah lembut. makanya, keje sek ms 2 sgt la x slalu siapnye! kih3.
.
pergi umah sarah plak, da ade ank 2 da. ank die c0mel giler. tembam...rs mcm nk cubit2 je, nsb baik suami die ade. s0, c0ver line skit la.
.

mari2...layan gmbr2 kami. gmbr ngada2 ade, gmbr manje ade, gmbr p0yo ade, gmbr bajet ade, gmbr s0pan ade..mmg best. mcm artis je.

+

+

+




.


.



.


.



.


+

+

+
lg srnk...suami2 ckgu2 kteorg ni mmg sp0rting. siap pesan lg...jgn ade sthn p0n miss dr braya umah d0rng. hahaha...anugerah 'setia' telah d berikan pd gr0up kteorg. sm0ga psahabatn ini akan trs tjalin ok. walaup0n da ade anak cucu..

.

~stiap kali jmpe ckgu taila, mst ade je citer pns die...fuad, siap k0! kak bib cr k0 nnt kat upsi ni...~
~sbtu ni j0m serang umah aku plak k...tp serang dgn s0pan santun. he3~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...