Pages

Tanpa Suara Tetap Boleh Didengari

Saturday, November 21, 2009

iye...aku marah.

.
sejak kebelakangan ni...aku sering rs 's0mething' yang aku ssh nak terangkan pd org lain. tp ape yg aku bleh simpulkan, kdg kala kte x prsaan org skeliling kte ni penuh dgn sifat iri hati ataupun busuk hati. suka cemburu dgn org lain. suka bsangka buruk dgn org lain. dan yg swaktu dgnnya.
.
knp aku ckp mcm ni??? sbb adelah beberapa insiden yang tjadi yang da bukak mata aku utk mlihat karenah manusia yang sebenarnye die x bsyukur dgn kelebihan dirinya sendiri. kenapa mesti nak iri hati dgn org lain? masing2 ciptaan Tuhan 2 da cukup smpurna yang ade kelebihan dan kekurangannya.
.
yup! mmg aku sndiri p0n kdg2 ade rs cmburu pd kelebihan org lain. tp tidaklah smpai ia memberi kesan kepada hati aku utk membenci org itu. cukuplah aku rs cemburu dgn kelebihannya. dan cuba berusaha utk mendapatkan 'kelebihan' itu.
.
smemangnya aku sgt mrh saat ini. sukar nk d luahkan dgn kata2....jika tsalah kata, org akan igt aku meninggi diri. tp jika aku bdiam diri...tak ttahan lagi dgn sindiran2 begini. tanggapan2 begini. ssungguhnya, aku sedih. ble d fikir2kan semula, aku tak penah kacau hidup org lain. aku xpnh mrampas hak sape2. aku xpnh ggu org yg aku tidak wajar ggu.
.
jgnlah kte hnya melihat luaran sahaja....jgn cpt membuat kesimpulan thadap ssuatu pkara. jgn mudah membntuk tanggapn pd org lain. cuba nilai dgn mata hati. kdg2 kte tidak tahu...benarkah org itu benar2 selesa dgn keadaan dirinya skrg. bnrkah org itu suka dan gembira dgn ape yg tjadi. hanya org yg mengalami sahaja yang tahu.
.
beb...xpyh nak jeling2. xpyh nk bbisik2 ssama sndiri. jika k0 rs aku dah ggu ape yg k0 nak, amik la. aku xmau p0n. tdetik kat dlm hati p0n xpenah. sumpah! aku tak bminat utk bmusuh dgn sape2. lg2 tntg pkara mcm ni. buang masa. bsyukur la dgn ape yg kte ade. xpyh nak iri hati dgn org lain. stiap org ade klbihan dan kkurangan. mmg aku bsyukur dgn diri sndiri...tp kdg2 k0 x tahu rs sshnye dgn stiap kelebihan Tuhan 2. kelebihan bmakna dugaan buat kita. fhmkan k0nsep 2 el0k2 k.
.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
.
fuhhh~~aku xtau ni kali kbrape aku mngeluh ble fkrkn bnda ni. tp k0rang fhm x ape yg aku tls ni??? xfhm? xpe..biar aku s0rng je yg fhm. yg penting hati aku lega smpaikan bnda yg da wat aku ssh nk td0 dr smlm lg. sakit hati! aku ptt kluar dr situasi ni scepat mungkin. aaahhh...rimas! Tuhan sahaja yg tahu. namun aku ttp bsyukur. bsyukur dgn ape yg aku miliki dan yg bakal aku miliki. bsyukur dgn ape yg aku ade. dan bakal ade.
.
bib....st0p fikir bnda ni!
.
.
yg pstinye
aku tidak perlukan yang lain.....
aku cukup syg dgn ape yg aku miliki,
bl0m msnya lg utk d gantikn,
biarp0n ia satu kesakitan.
bukankah ini jg sbahagian dr dugaan khidupan?

4 comments:

  1. salam kak Ibah, nak mintak tolong niey.. jangan marah taw.. tolong besarkan saiz Fonts.. sayer rabuuun.. cian kan sayer.. uhuhu.. =)

    ReplyDelete
  2. w'salam...
    kak ibah mmg sj je p0n xm0 bg org rabun mcm fawez bc...
    hahaha

    ReplyDelete
  3. hahaha..
    btol2.aku paling meluat ngn org suke iri hati tak tentu pasal..ape org kate?pantang tgk org laen lebey..haaa..gitu la..
    takpe bib, yang penting, kite jgn jd gitu...jadi yang terbaek utk diri sndri...

    ReplyDelete
  4. mmg cekkema...
    kdg2 sbb ni la wat aku tensen tau.
    tp biar jelah.
    slmt tggl upsi!
    hahahaha

    ReplyDelete

Tulis-tulis...nanti saya baca.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...