Pages

Tanpa Suara Tetap Boleh Didengari

Friday, January 1, 2010

2010!

.
hello 2010...goodbye 2009!
.
alhamdulillah...syukur sbb d izinkan bnafas shingga ke saat ini. 2009 telah p0n melabuhkan tirainye. 2010 dtg mjelma mengikut putaran waktu. 2009 byk meninggalkan kesan dlm hidup aku. byk ksh2 sedey dan byk jgk ksh2 gmbira yg blaku. tp, kedua2 kisah ini akan aku tgglkan. tidak akan lg d kenang walau sesedih mana dan segembira mana sekali p0n kisah itu. kerana bagi aku, jika d igt lg ksh sedih...psti prasaan dendam akan mnjelma. jika d igt lg ksh gembira...psti harapan akan trs d bina tggi mnggunung shingga tak mampu d capai kelak. lupakan sgalanya. bina ssuatu yg baru..
.
2009 aku laluinye dgn penuh bhati2. walaup0n kdg2 sikap cuai dtg mjelma. stiap kali aku jatuh tsungkur, aku akan pstikan diri ini mmpu bangkit smula dan tidak d biarkan jatuh dgn begitu lama shingga mninggalkan luka di kaki. kerana takut andai luka itu akan mlumpuhkan langkah kaki kanan dan kiri.
.
2009 bkn tahun yg mudah bagi aku. tlalu byk onak dan duri yg perlu aku tempuhi. walaup0n kdg kala air mata jatuh jua namun tidak aku biarkan ia kering sendiri. akan aku kesat dan trs memejamkan mata dan bharap agar ade sinar pada kelipan mata yg seterusnya.
.
tidak mengapa andai 2009 tidak begitu membahagiakan....itu lumrah kehidupan. skurang2nye, segala kisah yg tkandung d dlmnye mmberi aku pengajaran dan pengalaman yg cukup bharga. segala dugaan yg dtg akan tetap blalu pergi. tidak perlu dikhuatiri....
.
sm0ga 2010 ini memberi lbh sinar kepada kehidupan kte semua. belajarlah dan terus belajar dgn pecaturan hidup ini. kisah stiap insan itu tidak akan sama. namun ia tetap perlu d syukuri. kerana setiap insan itu pasti ade kebahagiaan yg sedang menunggu d penghujung perjalanan hidup nanti.
=================================================

aku semakin tua...
status pelajar akan tamat tidak lama lg
kehidupan strsnye lbh cabaran!
aku bersyukur dgn apa yg aku miliki kini
bersyukur dgn hadirnya insan2 yg d sayangi
aku akan trs bharap agar diri ini
semakin d sayangi
dan
mampu mnyayangi
M.E.R.E.K.A!

3 comments:

  1. Aku sayang Bib, sebagai seorang kawan :)

    ReplyDelete
  2. eceh!
    hik3.....
    thanks ler syg kat aku.
    malu la mcm ni....hahhahhahaha

    aku p0n syg k0rang gak!

    kwn tbaik d dunia~

    ReplyDelete

Tulis-tulis...nanti saya baca.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...