Pages

Tanpa Suara Tetap Boleh Didengari

Saturday, February 13, 2010

slh ke???

.
slh ke?
.
slh ke jika seorg guru cuba utk mdekati pelajarnye yg bmasalah?
.
slh ke?
.
==================================================
rentetan drpd kejadian mggu lps. akibat dr aku melangkah pergi mninggalkan kelas dgn serta merta, faris dan khairil dua org pelajar yg msk lmbt ke kelas mggu lalu tak lagi msk lambat pd mggu ni. faris dan khairil antara org yg trawal msk ke kelas.
.
aku tersenyum
mereka da brubah
itu yg aku harapkan
.
====================================================
.
aku smakin suka utk mengajar
.
menjadi ckgu
aku smakin syg dgn student2 aku
trutama faris dan khairil
.
ya,
aku smakin sygkan mereka!
.
====================================================
.
mereka telah banyak brubah
.
tidak seperti dulu
seperti mula2 aku jejaki kelas itu
aku akan brasa ttekan dgn telatah dan gelagat mereka
.
yang tidak reti dduk diam
yang banyak main
yang ske msk kelas lmbt
yang tidak pndai senyum
yang tidak mahu msk ke blk guru
.
mereka tidak d sukai guru lain
tapi tidak aku
dan kini
.
mereka tidak lg begitu!
.
=====================================================
.
aku bsyukur
dan kini
aku bleh tsenyum bangga.
.
biar ape p0n kata rakan2 lain
aku ttp akan trs mndekati mereka
bkn utk bcinta
hanya pranan antara guru dan pelajarnya
jika lebih p0n
antara kakak yang sygkan adik2nya.

2 comments:

  1. hurm.. thats okay jer... tp..andai kata cikgu lelaki mendekati pelajar perempuannya sebagai adik dan abang, boleh kah? apakah ooo apakah...

    ReplyDelete
  2. hahaha...
    yg pntg fawez kte tau batas2nye dlm bhubung.
    2 da cukup. pndai2 la kawal smuanye. elakkn g0sip dan k0ntr0versi. he3

    ReplyDelete

Tulis-tulis...nanti saya baca.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...