Pages

Tanpa Suara Tetap Boleh Didengari

Saturday, May 1, 2010

praktikum~

.
ehem...ehem...ehem....tkejut x? hahaha....jgn la terkejut. aku still hidup lg. ;p
dah tlalu lama tak update ini bl0g. sgt busy d bumi bagan serai ni. shinggakn bl0g ksygn ini trabai. ~oh...blog, maafkan daku!~
.
skrg still lg sdg d praktikum kan. hik3...tp tggal 2 mggu je. prsaan? sgt hepy n ade jgk rs sedey sbb akan bpisah dgn student2 ksygn. mngajar d sni n0t bad. walaup0n kdg2 aku naik angin jgk dgn mereka2 ni. but...2 pkara biase. yg pntg d0rng enj0y blajar dgn aku. peace!
.
tapi kte x bleh nk puaskan hati semua org. ade jgk student yg krg senng dgn aku. trutamanya bdk2 yg aku x ngajar d0rng. d0rng ckp aku ni S0MBONG. sombong ke? hanya yg mengenali aku sj yang tahu. mmg aku ssh nak mesra dgn org lain. tp klu da mesra...kite boleh jd kwn. scr kseluruhan nya, aku sgt bpuas hati dgn praktikum ni walaup0n ade je mata2 yg menjeling. ade je suara2 sumbang. tak kisah la....yg pntg student aku srnk je. kan?
.
ble fkr blk....mngajar klas tingkatn 1 dan tngkatn 4 bnyak bezanya.. scr jjrnye aku sgt suke mngajar tingkatn 1. dgr ckp...keje siap...dan sgt klakar mereka2 ini. slalu hiburkan hati aku. ade je usik2an mereka. dan aku rs lbh d sygi. mana taknye...klu aku lmbt skit msk klas, mst 2,3 org akan dtgn ke blk guru dan pggl aku. kdg2 blm wktu aku p0n lg...da tcegat mereka d meja blk guru. lawakkan? sgt mngharukan bile student x sabar2 nk mntak kte msk klas.
.
tingkatan 4 pula, agak ssh dgn mereka. "dah besar" la katakan. tmbhan pula aku mngajar klas SAins. kdg2 trase jgk hati aku ni. mereka br je bjaya dlm pmr. 2 blum tntu akan bjaya dlm spm. but bkn sumernye yg mcm 2. ade jgk yg sgt baik hati...cuma 2,3 org sj yg suka ikut kepala sndiri. aku syg jgk klas ni....d0rng p0n ok jgk. cuma tidak lah sbaik klas 1a1.
.
mmg agak tidak baik seorg guru mbanding bezakan student2 die. tp walaup0n mereka bbeza...lynan aku ttp sm pd mereka. cuma rs enj0y aku mngajar shj yg berbeza. mungkin kerana cr penerimaan student itu.
.
cikgu syg k0rng ler!

No comments:

Post a Comment

Tulis-tulis...nanti saya baca.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...