Pages

Tanpa Suara Tetap Boleh Didengari

Tuesday, April 12, 2011

...Sahabat atau bola?...

Yang pertama sekali saya nak bagitahu ni, tadi masa saya balik kerja... saya excident. Langgar belakang. Nasib baik Si Merah saya gagah perkasa. Steady je. Tak ada apa-apa yang kemek. Tapi kereta yang melanggar tu sangat kesian. Sebab kereta dia remuk teruk. Jadi, malas nak cerita panjang-panjang...dia cakap tak payah report. Sebab memang salah dia. Saya pun tak kisahlah. Kereta dia yang kena teruk.....Si Merah saya memang gagah! :P

Yang kedua saya nak bagitahu lagi, semalam hari jadi saya yang ke 18. hahahaha....Tahun ni best sikit, sebab budak-budak nyanyikan lagu "happy birthday" untuk saya. Dan itulah hadiah yang paling bermakna, bila budak-budak ingat hari jadi saya. Tak perlu hadiah, wish pun sudah terharu. Thanks anak murid!

Yang ketiga, saat ni saya sedang tersenyum. Saya tak tahu apa nilai 'persahabatan' untuk orang lain. Adakah umpama seperti sebiji bola yang boleh ditendang ke kiri dan ke kanan. Bila rasa mahu berkawan, kita cari. Bila rasa tak mahu, kita buang? Mungkin salah saya juga, yang membiarkan orang lain menjadikan saya seperti itu. Mana mungkin saya mengecewakan hati sahabat saya. Mana mungkin saya menolak jika sahabat saya mencari saya. Dan mana mungkin saya membuangnya walaupun sahabat saya telah campakkan saya.

Tak kisahlah apa sekalipun sebabnya, saya terima. Kerana bagi saya... sahabat saya letakkan di hati dan bukannya di kaki.

Ikatan persahabatan boleh dibawa hingga ke mati. Tetapi ikatan kasih dan cinta belum tentu hingga ke esok hari.



No comments:

Post a Comment

Tulis-tulis...nanti saya baca.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...