Pages

Tanpa Suara Tetap Boleh Didengari

Wednesday, April 13, 2011

...Bukan mariam...

Minggu ini saya agak busy. Eh silap, minggu lepas pun busy juga. Tapi busy minggu ni lebih mencabar. Sebab saya terpaksa berjemur kat tengah padang. Fuhhh...terasa muka sangat pedih. Petanda awal untuk menjadi 'orang minyak'.

Tapi saya suka. Bila latih budak-budak main hoki. Itu satu kepuasan pada saya. Cumanya, saya dah tak boleh langsung nak tunjuk cara kat mereka. Tangan kiri saya sangat lemah. Penah sekali saya cuba tunjuk cara untuk pukul bola hoki dengan kuat, berdenyut-denyut sampai dua hari siku saya. Jadi, saya mengalah. Kesian kat siku saya. Dia tak sedia lagi untuk dikasari. ;p

Jadinya, saya jadi tukang jerit je kat tepi padang.

"Kejar bola!"

"Haa...masuklah!"

"Jatuhkan kayu!"

"Oi...jangan nak tunggu bola je!"

Ok... memang saya bukan harimau kat dalam kelas je. Tapi kat padang juga. hahahaha...Bukan apa, walau apa pun yang saya buat...semuanya untuk mereka. Untuk mereka menang. Kan? hihihi...Nasib korang la. :P

Nasib ada minggu yang sibuk. Jadi saya tak payah fikir banyak perkara. Biarkan perkara-perkara tertentu itu pergi berlalu. Saya tak akan biarkan diri saya dimainkan lagi. Perasaan saya bukan sehelai kertas yang boleh ditulis dan kemudian dipadamkan tulisan itu.

Dendam? Tidak...Cuma saya rasa cukuplah untuk saya jadi baik yang tidak bertempat. Saya bukan Siti Khadijah. Saya bukan Mariam.

Andai siraturrahim itu benar-benar layak untuk diputuskan. Saya putuskan di sini. Saya noktahkan di sini. Cukuplah saya lalui detik-detik yang amat mengguris hati saya. Dan saya tak akan benarkan diri saya untuk laluinya sekali lagi. Cukup saya 'ditendang' sekali. Saya bukan siapa-siapa lagi.

Saya benar-benar rasa terhina diperlakukan sebegitu.


Senyum.
Tak perlu kata apa-apa.

No comments:

Post a Comment

Tulis-tulis...nanti saya baca.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...