Pages

Tanpa Suara Tetap Boleh Didengari

Saturday, April 16, 2011

...Kau nak sangatkan?...

Susahlah kan nak mengadu-ngadu ni. Beriya-iya saya minta Nunang saya telefon. Konon2 nak mengadu nasiblah. Last2 bila dia telefon, kelu pula lidah untuk berkata-kata. :[

Ingat lagi tak kisah yang saya cerita? Ala..pasal 'bodoh dengan binatang' tu? Ok. Saya dah tahu dah siapa yang mengadu tu. Tapi sampai sekarang saya tengah fikir, apa motif orang tu? Kalau dia rasa saya salah...kenapa dia tak tegur saya depan-depan? Kenapa dia perlu mengadu sana, mengadu sini?

Bisik kakak sebelah saya, "Dia memang...benda kecil memang suka besar-besar"

Bila kakak tu cakap macam tu je, saya terus...TING! saya dah macam tahu siapa yang mengadu tu. Terus saya rasa macam sakit hati dan rasa dia tu ada motif tertentu.

Kalau dia betul-betul ikhlas nak menegur saya, kenapa tak tegur depan2??? Kenapa perlu bertindak macam tu? Tegur jelah...saya orang barukan.

Dan satu lagi, dia sepatutnya tanya saya dulu. Jangan tuduh melulu. Tak tahu cerita sebenar main redah je. Kalau nak jadi Superwomen kat situ pun, jadilah heroin yang berakal. Ni tak..main tuduh je. Memang agak sakit hati.

Kau nak kau sorang je eh orang kenal? Kau nak kau sorang je eh baik dengan semua orang? Kau nak cepat naik pangkat eh? Ok..kau boleh ambil semuanya.

Tapi tak perlu naik dengan menjatuhkan orang lain.

No comments:

Post a Comment

Tulis-tulis...nanti saya baca.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...