Pages

Tanpa Suara Tetap Boleh Didengari

Sunday, September 25, 2011

...Kain nikah yang hilang tu...

Ehem...Ehem..Ehem...

Semalam dah cerita pasal kisah sedihkan? Hari ni nak cerita pasal kisah lawak plak. Bila saya ingat2 mesti saya senyum sumbing2. Eh, ada ke senyum macam tu? =p

Ingatkan yang saya pernah cerita pasal kain baju nikah Nunang yang hilang tu? Ok, tak ingat tak apa. Tu semua tak penting. Yang pentingnya, kain tu memang TAK JUMPA lagi. Entah, jin mana ntah yang Nunang kasi makan.

So, bila tak jumpa. Terpaksalah beli kain yang baru. Ok. Fine. Duit Nunang. Padan muka dia. Tapi kali ni saya ajar dia cukup2 erti penyesalan. hehehe...Iyalah, kalau tak selamanya dia macam tu. Lalai. Kan? Kan? Kan?

Kain yang HILANG tu kitaorang beli kat Gulati's. Dengan harga rm2++, untuk 4 meter. Bukan sengaja nak mahal2. Tak...Kalau boleh saya nak beli kat kedai biasa je. Tapi bila mengenangkan Nunang saya ni kuat berpeluh, jadi saya carilah kain yang mahal sikit. Biar dia selesa. Lagipun nikah sekali je seumur hidup. Kalau dia nak nikah lagi pun, maybe kat siam. Tak adanya nak pakai cantik2 time tu. hahahaha

Then bila dah hilang. Dia ajak pergi beli lagi sekali. Nak tahu kali ni saya bawa dia pergi beli dekat mana? Nagoya ok. Nagoya. hahaha.... 4meter hanya rm48! Ha...amik. Sepanjang jalan saya senyum puas hati. Tapi saya tahu Nunang tak puas hati. Biarkan dia. Rasakan. Sapa suruh lalai. Ingat senang ke nak cari duit?

Ceh, dah macam mak2 plak aku ni!. hehehe

5 comments:

  1. hik3. kenakan encik nunang ye. pengajaran kan semua itu. stgh lelaki kdg2 mcmtu.

    ReplyDelete
  2. heheheh biasa pekara2 mcm tu berlaku ntt dah kawin lg mcm2 pekara menjadi kejutan so siapkan diri dengan psikologi yg positif utk alam perkahwinan :P

    ReplyDelete
  3. alamak, org bpengalamn kasi nsht ler. hehehe.... baik2! sy dgr.

    ReplyDelete
  4. hihihi, rasa nak gelak pun ada baca entri ni

    ReplyDelete

Tulis-tulis...nanti saya baca.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...