Pages

Tanpa Suara Tetap Boleh Didengari

Tuesday, July 7, 2009

+kamu+


A
pabila tpaksa mnjadi org tgh, aku slalu mjadi tidak selesa. tidak tahu yg mn 1 harus d menangkan. dan yg mn 1 harus d persalahkan. kerana selalunye kdua2 pihak itu adalah teman yg d sygi.


jika bpihak pd pihak A, benar2 btlkah die? benar2 slhkan si pihak B?
jika bpihak pd pihak B pula, benar2 btlkah pengadilan aku ini? benar2 slhkah si pihak A?

aku keliru.

takut utk mmbuat pengadilan. kerana yg pstinya, aku tidak mahu menunding jari pd ssiapa. apabila A dan B mengadu, aku hanya mjwb biase. tidak mahu memperbesarkan perkara kecil dan tidak juga mahu memjadi api yang akan trs mnyemarakkan api kemarahan mereka.

btlkah tindakan aku ini?

mungkin lbh baik aku hnya mndiamkan diri. mbiarkan keadaan menjadi reda dan baru menenangkan mereka. mungkin juga aku lebih baik membiarkan mereka dgn kemarahan mereka. tidak msk cmpr. dan mmbiarkan mereka mengungkai kekusutan ciptaan mereka sendiri.

yg mn 1 pilihan sewajarnya???

pening dgn situasi begini. sharusnya, dgn keadaan aku sebegini...aku tidak ptt d bebani dgn pmslhn seperti ini. namun, sebagai seorg rakan...aku mnghargai kepercayaan mereka. menghargai krn mereka sggp bk0ngsi cerita dan mencari aku utk menenangkan mereka.

cuma...
mungkin ini bukan ms yg tepat.


berikan aku ruang utk bfikir. setiap skt psti ade penawarnye...dan setiap mslh psti ade penyelesaiannya. yg pntg jgn cepat melatah.

berikan aku ruang utk pulih dr dmm ini dl...dan kemudian aku psti akan mjwb segala msg2 kamu. dan cuba mbantu mn yg mmpu. dan mdgr segala keluh kesah itu. ketika ini, aku bdiam diri bukan krn tidak mahu mmbantu tetapi ketika ini aku lebih memilih utk mbisu.


~entry kali ini aku benar2 serius~
~mau td0...zzzzzZZZZzzz~


No comments:

Post a Comment

Tulis-tulis...nanti saya baca.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...