Pages

Tanpa Suara Tetap Boleh Didengari

Monday, August 23, 2010

...Betul dan Benar...

.

Betul. Manusia itu boleh berubah. Dari jahat ke baik. Dari baik ke jahat. Atau p0n dari baik ke lebih baik dan dari jahat ke lebih jahat.
.
Betul. Manusia itu boleh berubah sekelip mata. Boleh berubah tanpa diminta. Ataupun boleh berubah bila ia rasa mahu berubah. Atau pun boleh berubah setelah kesedaran itu sampai.
.
Benar. Manusia perlu diberi peluang kedua. Ketiga. Keempat atau pun kelima. Terpulang kepada pemberi peluang.
.
Benar. Peluang itu penting untuk manusia. Sedangkan Tuhan sentiasa memberikan peluang kepada hambaNya.
.
Semuanya betul dan benar belaka. Saya tidak mengatakan ia salah. Tidak tepat. Atau sebagainya.
.
Cuma sebagai seorang manusia. Dan sebagai seorang hamba yang sangat lemah. Saya tidak dapat melakukan dua perkara di atas.
.
Saya tahu kamu sudah berubah. Cuma saya tidak mahu mengambil risiko. Cukuplah. Saya sudah penat untuk melalui itu semua. Saya takut.
.
Saya tahu saya perlu berikan peluang kedua untuk kamu. Tapi saya tidak mampu untuk berikannya. Kerana tidak semua perkara ada peluang kedua. Ketiga atau keberapa sekali pun. Itu prinsip saya. Yang berlalu biarkan ia berlalu. Saya insan yang lemah. Dan saya tidak mahu untuk terus menjadi semakin lemah. Cukuplah.
.
Saya dari jauh doakan kamu boleh senyum sekarang ni sambil tangan buat peace. Macam gambar kat bawah ni. hak3


No comments:

Post a Comment

Tulis-tulis...nanti saya baca.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...