Pages

Tanpa Suara Tetap Boleh Didengari

Wednesday, August 25, 2010

...Saya Suka Jadi Cikgu...

.
Perasaan saya hari ni tidak berapa best lah. Sungguh! Saya tak tipu ni. Tapi tak mengapalah. Saya tetap co0l hadapi perasaan ni. Cewah! hahaha
.
MySpace
.
Eh eh eh...Tahu kan yang saya ni penganggur terhormat. Sedang menunggu panggilan untuk menjadi seorang guru. Mungkin hujung tahun ni. Itu pun kalau Tuhan murahkan rezeki saya. Dapatlah saya 'berguru-guru' nanti.
.
So, masa lapang ni..saya gunakanlah dada dengan mengisi beberapa ilmu perguruan. hahaha..skema giler kan. Apa kes?
.
Takda lah..kat fb saya ni, saya ada add group 'Saya Suka Jadi Cikgu'. Banyak jugalah info-info yang saya dapat tentang dunia pendidikan. Tapi lagi banyak yang saya dapat ialah tentang 'masalah'.
.
Secara jujurnya..saya takut untuk menjadi guru. Pelajar-pelajar sekarang memang sudah jauh bezanya. Lelaki ke, perempuan ke, sama saja. Masalah. Saya takut.
.
Saya risau andai saya tak mampu nak hadapi ini semua. Tengok sahajalah...budak-budak sekolah zaman sekarang. Boleh ke saya ni membimbing mereka? Tapi yang paling penting, mahu ke mereka mendengar kata saya? Guru lelaki pun disepak terajang. Inikan pula guru perempuan yang tak cukup inci seperti saya. Ops!
.
Kalau jadi guru zaman dahulu. Apa ada hal...Budak-budak memang takut dengan guru. Mahu tidaknya...garang tu! Saya sendiri takut dengan guru-guru saya. Hormat sangat mereka. Kalau mereka kata A, saya tak akan berani nak kata B. Tapi sekarang...kalau guru kata A, murid boleh jawab hingga ke Z.
.
Entahlah. Mungkin selepas berumah tangga saya kan berhenti sahaja menjadi guru. Mungkin. Saya takut sebenarnya. Saya takut dengan anak murid? Eh, mana ada! Hahaha
.
Alangkah indahnya kalau saya boleh jadi guru seperti ini :-
.
MySpace
.
Amacam...ada berani???
.

~Sekarang budak 15thn pun dah main rogol2...saya akan kahwin cpt2! hahaha~
.

No comments:

Post a Comment

Tulis-tulis...nanti saya baca.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...