Pages

Tanpa Suara Tetap Boleh Didengari

Monday, August 30, 2010

...Hati kami masih bersatu...




Seronok juga bila berbuka ramai-ramai begini. Walaupun kami ni tinggal tak adalah jauh-jauh sangat. Tapi kami jarang jumpa tau. Bila nak berkumpul ramai-ramai kenalah tunggu masa berbuka sama-sama dan juga masa hari raya. Kalau tidak...susahnya nak bertemu muka. Berselisih bahu pun tak pernah dapat masa bulan-bulan lain. Almaklumlah...masing-masing busy dengan bisnes...ek? hahaha

Walaupun tahun ni sambutan teman-teman kurang menggalakkan...iyalah, masing-masing dah dewasa. Masing-masing dah ada hidup sendiri. Makin susah lah kometmin pada kawan-kawan. Biasalah tu. Semua orang akan laluinya.
.
Tapi bila dah berkumpul ramai-ramai ni...banyaklah cerita hangat yang terbuka. Ingat-ingat kembali cerita zaman sekolah-sekolah dulu. Dan cerita yang tak akan pernah miss...cerita pasal cikgu matematik kelas kami. Cikgu yang sangat-sangat benci kat saya. Manalah dia nak suka kat saya, saya punya Matematik tak pernah lulus. Bukan setakat lulus, selalu hantar kertas k0song pula tu. Iyalah, sekurang-kurangnya cikgu tu boleh guna balik kertas tu. Tak adalah bazir sangat kan. Niat saya dah baik dah tu. hehehe..Haa...budak-budak memang sengaja nak ungkit cerita ni. Sebab d0rang tahu..saya memang 'sangat sayangkan' cikgu itu. I l0ve u Pn. Zanariah!
.
Cerita hangat ke dua...biasalah. Cerita pasal cikgu yang masuk kelas ada cili kat tepi mulut. Then siap dengan bihun goreng yang dah kering kat tepi pipi. Memang pecah perutlah gelak. hahaha...Tapi nama cikgu tu dirahsiakanlah di sini ye. Harap maaf.
.
Cerita hangat ke tiga...ni pun dah sangat biasa. Cerita pasal turn siapa pula yang akan kahwin. Dan seperti biasa, nama saya tak akan tersenarai. Ohh...bila pula nama saya nak disebut-sebut ni? hahaha
.
Habis je cerita-cerita hangat tu...keluar pula cerita pasal saya akan jadi cikgu. Siapa je yang boleh percaya saya ni akan jadi cikgu tak lama lagi??? Dorang siap bayangkan ramai-ramai lagi macam mana gaya saya mengajar dalam kelas. Mahu tak nya, hanya kawan sekelas sahaja tahu macam mana saya ni sebenarnya. Sebab tulah dorang persoalkan banyak kali. Dorang tak percaya dengan kemampuan saya. Ade ke...
.
Apa-apa pun, semalam memang best. Happy jumpa mereka-mereka semua.
.
~Berkawan biar seribu...berkasih biar satu~

No comments:

Post a Comment

Tulis-tulis...nanti saya baca.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...