Pages

Tanpa Suara Tetap Boleh Didengari

Monday, August 9, 2010

...Dia kacau pakwe sayalah!...

.
Hari ni saya sangat bosanlah. Makanya, saya jalan-jalan lah bl0g demi blog. Best juga isi masa lapang dengan aktiviti macam ni. T0in...t0in... <---ala-ala l0mpat katak. hahaha
.
Then saya adalah terjumpa satu blog ni. Jumpa pun kat blog Cik Lebah-lebah. Lebah. Lebah. Lebah ada blog? Maju sungguh! (wa...jgn mrh aku ok. kih3)
.
Makanya, adalah satu blog ni menarik perhatian saya. Sebab tulisannya. Mak ai. Memaki hamun. Tapi iyelah, tu blog dia. Saya tak cakap dia salah. Terpulanglahkan. Dia pun tak ganggu saya.
.
Saya baca punya baca. Uih..garangnya wanita ni. Apa kes cik?
.
Saya tengok pula gambar-gambar dia. Alah, saya ni ala-ala 'Mak cik Joyah' lah yang sibuk hal orang lain! hahaha
.
Telek punya telek. Cuba fahami. Oh, dia marah pada seorang perempuan ni. Sebab sibuk hal dia dan pakwe tercintanya. Dia marah bekas makwe pakwe dia sekarang ni nak add dia kat fb mungkin. Sebab nak tengoklah kisah-kisah dorang.
.
Tapi sangat garanglah ini perempuan. Saya pun jenuhlah cari gambar pakwe dia. Waauuuu....hensem habis! Tetiba rasa macam nak add bf dia lah. hahaha..
.
Ok-ok. Saya gurau je. Iyalah satgi saya pula yang kena maki. Sanggup?
.
Kepada wanita-wanita di luar sana, terutamanya kepada diri saya sendiri. Janganlah maki-maki begini hanya kerana lelaki. Kalau marah pun, marahlah dengan cara yang paling berhemah. Tak sedaplah kalau macam nikan. Saya perempuan pun rasa segan bila baca. Tu baru pakwe. Nak gaduh-gaduh pun nak buat apa. Belum tentu jadi suami. Kalau tak jadi, kan dah malu sendiri.
.
Saya ingatkan diri sendiri. Dan pada mereka yang mahu mengingatinya juga. Kalau tak mahu. Tak apa. Saya tak paksa. Betul ni. Jangan marah-marah saya pula eh. Jangan hentam blog saya eh. eh. eh.
.
Malaysia for peace.
.

6 comments:

  1. Bengong ko bib... hahaha

    memaki didalam blog..?
    nampaknye tidaklah seperti kita ye bib..

    hahaha
    *Peace*



    P/S: i wonder, blog sape yg ko bace tu ek? aku x perasan la plak...

    ReplyDelete
  2. hahahaha...aku x smpai hati nak maki2 wa. biarlah hnya hati yang bbicara sndiri. cewah! hahahaha

    cr la...bf die sumpah ensem. sumpah!

    ReplyDelete
  3. owh.... ha, aku tau dah blog tu.

    pnh jugak aku nak buat entry mcm ko buat ni. tp disebabkan link blog kami bersangkutan. so x bolehla nak tulis... kehkhkehkeh.


    *klu ko tgk status FB dia.. lg x senonoh.

    ReplyDelete
  4. jumpe da? bgs2...hahaha...aku nk add fb. tp bkn fb die. fb pkwe dia. hahaha

    xde la, die kutuk lbh2 ex gf pakwe die 2, mcm xfkr diri sndiri plak. tahu la mrhkan... tp tatasusila kena la jaga. rukun negara 2. hahaha

    ReplyDelete
  5. bib, ko jgn lupe link blog ko ade kat blog aku.

    dgn tajuk entry sebegitu aku rase sgtlah menarik perhatian dia utk bace...

    wekekeke.

    ReplyDelete
  6. eh...klu sape yg trase, mmg die prsan yg pkwe die ensem.

    ade sape2 brani nk ngaku x ni entry utk die? hahahahaha

    ReplyDelete

Tulis-tulis...nanti saya baca.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...