Pages

Tanpa Suara Tetap Boleh Didengari

Friday, August 20, 2010

...10 Ramadhan, sahur yang pertama...

.
Sudah 10 hari kita berpuasa. Pejam celik pejam celik...cepat betul masa berlalu.
.
Walaupun hari ini 10 Ramadhan. Tapi hari ini merupakan hari pertama saya bersahur. Macam kelakarkan? Tapi saya memang dari dahulu tidak boleh bersahur. Bukan takut rugi waktu tidur.
.
Tetapi kalau saya makan masa sahur...pukul 10 pagi perut saya sudah berlagu 'waka waka eh eh'...Rancaknya dia bergendang.
.
Jika saya hanya bangun sahur untuk minum air sahaja...Lain pula ceritanya. Selagi tidak habis waktu sahur tu, selagi itu saya telan air bercawan-cawan. Selagi itu saya rasa "rugi tak minum banyak-banyak". Sampai perut naik kembung airlah juga!
.
Macam budak-budakkan? Padahal dah boleh sangat jadi mak budak. Tapi itulah. Saya tidak berjaya psiko kan diri sendiri. Rugi pahala bersahur terlepas begitu sahaja. Huh~
.
Oleh kerana hari ini hari pertama saya bersahur...memang nampak gempak habis. Satu rumah terkejut sambil tersedak-sedak tengok saya bangun dan menggosok2 mata. hahaha
.
Lagi menambahkan mereka sakit jantung bila saya sahur makan nasi 2 pinggan. Habis diet m0kcik! Tapi memang serius. Sambil ikan bilis Mak cik Siti tak akan ada tandingan. Memang sedap. Tengok-tengok...dah terliur.
.
Sebenarnya, malam tadi saya tak boleh tidur lena. Perut ni buat hal. Sakit bukan main. Perut saya sangat senang dan sangat selalu masuk angin. Dan bila dah jadi macam tu, mulalah saya menyesal tak makan banyak-banyak. Jadi, pagi tadi saya dah balas dendam dengan 2 pinggan nasi. Memang dah lama tak makan banyak macam 2. Macam tak caya. Dalam badan saya ni ada jin kot pagi tadi. hahaha
.
Dan sekarang sudah pukul 1.24 petang. Memang secara jujurnya saya mengaku. Anak dalam perut saya ni dah ketuk-ketuk minta di isi. Anak...sabarlah. Emak sedang berpuasa ni. (Anak??? Anak perut ok. kih3)
.
~al-fatihah buat nenek saudara saya yang meninggal dunia pada pagi tadi.
Semoga rohnya dicucuri rahmat. Untung nenek meninggal pada bulan yang mulia~
.

1 comment:

  1. hahahaha...

    thanks f0r ur inf0. dah tpecah rhsia d sni...bdn byk angin. kih3.

    ReplyDelete

Tulis-tulis...nanti saya baca.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...