Pages

Tanpa Suara Tetap Boleh Didengari

Thursday, August 26, 2010

...Katakan tidak pada Mr. J...

Semenjak dua menjak ni...perasaan saya dirundum rasa takut. Takut bila berada dikawasan perumahan sendiri. Iyalah, memang bulan puasa ni syaitan berbagai dah diikat. Tapi ada seekor lagi 'syaitan' yang sedang berkeliaran dengan senang hati.
.
Saya serius ni. Kalau orang-orang yang tinggal di Sri Kundang, kawasan tempat tinggal keluarga saya terutamanya anak-anak gadis di situ pasti sangat kenal dengan Mr. J. Oh..bukan J0e Jambul. Tapi J for Jamal.
.
Jamal ni memang amat menakutkan. Anak gadis mana yang cakap tak takut memang tipulah tu. Tahu kenapa Jamal ni menakutkan? Dia memang suka sangat kacau anak-anak gadis. Selamba dia sahaja walaupun kawasan tu ramai orang. Dengan cara dia yang mahu menggoda tu, boleh buat orang rasa nak muntah!
.
Saya pernah terkena. Ketika itu mahu keluar ke kedai. Jalan kaki je. Dia boleh ikut saya sampai ke dalam kedai. Mak ai...menggerunkan. Dahlah menggatal. Lepas tu konon-konon mahu berkenalan. Dia siap simpan kertas-kertas kecil yang digunting elok di dalam poket baju dia. Tahu kertas itu dia tulis apa? Tulis nombor telefonlah. Nombor telefon rumah pula tu. Mahu tak pecah perut ketawa. hahaha
.
Dan baru-baru ni, dah dua kali saya terserempak dengan dia. Tapi nasib baiklah saya menaiki kereta. Jamal ni kejar je. Tapi dia lambai dari luar jelah dengan motorsikal dia tu. Walaupun tak rasa gerun sangat tapi rasa bimbang tu tetap ada. Dia dah hafal tau kereta yang saya gunakan sekarang.
.
Entahlah...tak tahu kenapa Jamal ni jadi gila sampai begitu. Pernah kawan saya cerita.
.
"Dulu ..Jamal ni hensem. Dia dah bertunang dah. Tapi dia pernah excident. Dia excident teruk sangat. Sampai muka dia hancur. Lepas tu tunang dia pun lari tinggalkan dia. "
.
Dan sebab tulah Jamal jadi macam tu sampailah sekarang.
.
Pernah juga Jamal ni bertindak ganas. Kawan baik saya pernah kena. Dia nak pukulnya kawan saya ni dengan kayu. Sebabnya kawan saya ni tak layan apa yang dia cakap. Kawan saya ni menjeling dengan Jamal. Tapi nasib baiklah tak jadi apa-apa. Dan selepas hari tu, ayah kawan saya ni terpaksalah teman dia tunggu bas setiap pagi.
.
Bukan orang kampung tak pernah laporkan pada polis pasal Jamal ni. Dia tu keluar masuk lokap polis je. Masa dia dalam lokap sempat jugalah kita orang tarik nafas lega. Tapi bila dia dah keluar...masing-masing pucat. hahaha..Selalu juga Jamal ni kena pukul dengan orang-orang kampung. Tapi Jamal ni ala-ala gagah la pula kan.
.
S0, kepada semua anak-anak gadis Sri Kundang...Jamal kembali mengganas. Beware ok!
.

Ada sesiapa yang tahu motor Jamal ni berapa nombor plat dia? Saya tak sempat nak tengoklah. Tapi yang saya ingat dan hafal...helmet dia warna merah menyala. Ohh..merahnya MakNgah! hahaha
.

~Tak pasal-pasal, saya terpaksa p0pularkan Jamal ni. Citer dia siap masuk blog!~
~Bila la 'tanjung yang banyak rambutan' tu nak jemput Jamal ni....~
.

2 comments:

  1. bib,
    aku pun penah kena. 2kali.
    sirius mmg menakutkan la dia nie..

    ReplyDelete
  2. s0kong! die mmg mnakutkan. gaya ng0rat bukn main lg..tp bg n0 tel umah. hahahahaha

    ReplyDelete

Tulis-tulis...nanti saya baca.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...