Pages

Tanpa Suara Tetap Boleh Didengari

Monday, March 16, 2009

~janji~

"awk walau ape yg berlaku? awk tetap dgn sy kan?"

itulah meseg dlm inb0x aku yg trakhir dlm hp aku yg satu lg ni. da lm aku tak onkan hp ni. hp yg aku guna time hp fav0urite aku d smpan wat pekasam oleh remy utk d repair. (tp die g antar repair jgk..sbgai tanda m0hon maaf, die yg byr charge 2. tq budak! ha3)

ble aku fkr2 blk...ms die tanye mcm 2, mmg agak sukar aku nk bjanji. but, tanpe bfikir panjang...akhirnye, aku reply msg 2 dan aku bjnji walau ape p0n yg tjadi dgn die, aku akan tetap dgn die. of c0z la...aku syg die.

J.A.N.J.I

aku ssh nk bjanji dgn org. ble aku btl2 yakin nk bjanji, br aku akn bjnji...klu aku tak yakin, aku juz jwb "tgk la dl". bg aku, slagi aku da bjanji mst la aku sboleh2nye aku tunaikan. aku jarang n sgt jarang nk mungkiri janji2 aku. sbb aku akn brase sgt bsalah kalau aku mungkiri jnji2 aku 2.

tp ble aku fkr2 blk...kdg2 jnji 2 mngikat aku. cthnye mcm ni la..aku da jnji dgn remy. then skrg, ble aku nk wat kptsn sgt ssh. sbb aku akan tfikir pd jnji aku yg 1 ni. sgt ssh. slalu aku wat ssuatu kptsn aku tpkse cncelkan smata-mata krn janji yg satu ni.

klu ikutkan...mmg aku da tak tahan sgt. tp aku slalu ingatkan diri aku. utk lengkap iman kte kena byk bsabar. n aku sgt pcy Tuhan pasti mbayar harga kesabaran aku ni.

tp kdg2 fkrn aku tlalu serabut, smpai 1 ms aku rs aku tak nak trskan lg hbgn ni. tp sbb JANJI itu aku tpkse lupakan hasrat aku. tp smpai ble?
~keliru...

mmg prinsp aku xakan lnggar jnji aku...xkn kali ni aku nk langgar? aku tak m0 jd org yg tak bpegang pd jnji. aku xm0 kalah pd diri aku sndiri. stiap jnji mst aku k0takan. kcuali klu org 2 yg wat aku tak bjaya nk k0takn janji aku. cth?

mcm ex aku...dl mmg aku jnji xkn tgglkan die. akan stia n bla..bla..bla... alhamdulillah, aku dpt tunaikn dgn jayanya (bangga je!) walaup0n aku bhadapan dgn 1 mslh yg sgt2 bsr yg memb0lehkan aku mmungkiri jnji 2. but, aku still btahan. demi satu JANJI. dan akhirnye, janji 2 mkn diri aku sndiri. akhirnye, die yg tak stia. die yg tak tunaikan janji die. wahhh...kurang asam btl! (tp bbalik pd kpercayaan aku...Tuhan akan mmbayar stiap ape yg tjadi. moga bayarannya setimpal)

ahhh...
jnji yg satu ni btl2 wat aku serabut. aku tak slhkan diri aku sbb aku bjnji. but aku rs kesal knp org lain slalu tak beri peluang utk aku benar2 k0takn janji aku?

t0 myRemy,
awk~~
bleh tak bg sy pluang utk btl2 k0takn jnji sy yg mcm awk mntak n harapkan dl?
bleh tak bg sy pluang utk bnr2 jd ape yg sy impikan n hajatkan?
bleh tak bg sy pluang utk tak fkr bnda yg bkn2 lg?
bleh tak bg sy pluang utk lebih bahagia?

kdg2 sy sgt rindukan ayien sy...tp rindu 2 hanya tggl rindu je. bkn sy tak bleh nk bbaik blk dgn die, tp sy da JNJI dgn diri sy..tak akan ade pluang ke 2. sy btl2 rindu dgn ayien sy 2 awk. biar la..die hnye sbahagian dalam kotak mem0ry sy.

~mungkin benar...kdg2 ade jnji yg akan memakan diri.
~cinta akn lari ble kte mcari, tetapi cinta juga sering d biarkan pergi ble ia mnghampiri.

No comments:

Post a Comment

Tulis-tulis...nanti saya baca.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...