Pages

Tanpa Suara Tetap Boleh Didengari

Tuesday, March 10, 2009

surat utk tuan menteri

mata aku ngantuk sbnrnye...esk plak ade test. tp ati ni sgt2 rs skt ble tbaca kat metr0(metr0 lg???ha3) psl isu PSSMI. kdg2 aku tak fhm arr...org yg bg k0men ni mcm bdk tak sek. tp da jd menteri. aku bkn la anti-kerajaan. prinsip aku senng je, aku s0kong sape pemerintah aku. tak kire la dr parti ape skali p0n. sbb bg aku, mereka ni sm je..ade misi dan visi yg tsendiri. takde lg pmimpin yg bnr2 mpejuangkan hak rakyat yg sbnr2nye..klu tak, knp ahli kluarga d0rang je yg kaya raya? yg kaya makin kaya n yg miskin makin miskin?

yup! d0rng akan mmbela rakyat ble d0rang nk s0kongan rakyat...ms pilihan raya...ms nk ilang s0kongan. ms 2 la "rakyat adalah segala2nya". sgt meluat dgn situasi ini.
~benci3x!!!

bbalik pd isu PPSMI ni...knp ble ade org wat bntahan msti ckp ni agenda p0litik? hel000...tuan menteri, ni org bijak pndai yg punye pndapat. bkn isu p0litik...mn ade cendekiawan yg j0in p0litik. n pe faedahnye d0rng nk wat mcm 2? kte sdg bcakap psl ms depan anak bangsa. t0longlah...jgn asyik fkr p0litik3x...jwtn3x! naik muak la...

bleh plak k0men kat akhbr ckp xde yg dtg tunjuk prsaan 2 dr parti die. mmg la...klu ade p0n k0 nk ckp ke? mst srh die ltk jwtn dlm diam2kan? lgp0n, da dasar 2 parti k0rang yg wat, da tntu2 la org2 bwhn tak brani nk bsuara. aduhhh....tuan menteri. knp bg k0men sampai mcm 2 skali? nmpak sgt thp iq awk 2 tpakse d rendahkan kerana KEJARKAN PANGKAT.

kte skrg sdg fkr ms dpn ank bangsa kte....yg nk teraju masa depan neg. bkn bleh wat main. pandang remeh..t0lak la ke tepi dulu ideologi p0litik msg2 2. kte bcakap dgn ilmu. bkn dgn prsaan yg marah+tamak. sgt sedih kerana pemimpin skrg lbh utamakan pangkat dari nsb rakyat mereka. yang btl disalahkan...yg slh di betulkan...

n kalau org membantah bknlah kerana di menentang kerajaan. kerajaan p0n manusia jgk. tak semestinye sumer btl. lain la kalu kerajaan ni tdiri drpd para malaikat yang di utuskan oleh Allah. yg 2 smstinye sumer btl n takde slh..

buka mata...buka hati...ketepikan dulu psl p0litik. jgn la asyik isu yg sm je..ni sumer ideol0gi pembangkang. aduhhh....smpai ble kte nk mcm ni?
~aku tls mcm ni mst c0p aku pmbangkang....huh~

sememangnya para cendekiawan kte layak utk bsuara. sbb ini bkaitan ms dpn negara. tak ptt mereka hanya "zip" kan mulut. mmbantah tak semestinye membangkang. membantah utk kebaikan. membantah dgn ilmu dan bukan membuta tuli. kdg2 mmbantah itu utk membetulkan keadaan.

~~~tuan menteri...sy da ilang respect kat tuan menteri. sy sgt kecewa dgn tuan menteri. dl sy sgt s0k0ng tuan menteri dan harap sgt tuan menteri yg s0rng ni dpt jd PM satu ari nnti. tp skrg da x lg..............................

No comments:

Post a Comment

Tulis-tulis...nanti saya baca.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...