Pages

Tanpa Suara Tetap Boleh Didengari

Tuesday, March 3, 2009

~tentang seorang sahabat~

kali ni aku nk citer skit psl s0rng sahabat ni...aku mmg agk runsing+rimas+serabut dan mcm2 lg. ssh aku nk ckp mcmane prsaan aku. yup! mmg die baik. tp kdg2 baik je tak cukup. kte sbnrnye dlm bersahabat byk yg kte kena jg. bukan baik dr segi pemurah je...aku p0n pening da dgn bdk ni.

mcm ni arr.. senang citer. bdk ni tlalu bsg. keje die asyik nk bcakap dan trs bckp. 24h0urs! sgt bisng n sgt mengganggu. die mmg slalu lepak kat bilik aku. dan aku sgt3 rs x selesa. die sbnrnye mmber skelas r0mate aku. s0, aku agak serba slh nak bgtau r0mate aku ni. sbb 2 kan kwn die. die sgt mngganggu privacy aku. n last2 skrg ni, r0mate aku p0n da mula rs tak selesa dgn die. mau xnye...asyik nk bckp je. die tak pnt ke???

aku pnh jgk bgtau die...ble die tanye aku "knp ramai org yg tak ske kat aku?" aku xde la s0und tepat ble die tanye mcm 2...cume aku bkias2 jelah. aku ckp la..xsumer org ske org yg tlalu byk ckp. kdg2 kte kena diam. n bckp ikut tmpat dan ms je. klu asyik ckp org letih nak layan. n makin byk kte ckp..makin byk kte slh. tp nsht kat die ni...ade je alsan die. ade je bnda die nk jwb. nk back up diri sndiri. s0 tpulang arr..

lg 1, kte ni sbnrnye kena jg tutur kata kte. jgn la asyik nak kutuk org. nak c0mplain sn sni. org 2 mcm ni..org 2 mcm 2...sumer org ade kelebihan n kelemahan rite? s0 jgn la asyik nak kutuk2 org. pggl org dgn kata2 yg x brape best. mybe n0thing bg die. tp die tau x prsaan org 2? n bile org kutuk2 die...die tau plak ckp " aku bsyukur dgn ape yg Tuhan bg pd aku" s0 org lain x bsyukur la? fikir la...sumer org ade kelemahan n kelebihan. tp klu k0 2 asyik kutuk2 org. ckp org 2 gemuk la ape la...pgl org 2 beruk la apelah...mcmane org nk ske? lu fkr la sndiri.

klu kte ilang kwn s0rng dua, mybe bkan slh kte..tp klu da asyik ilang kwn, xkn tak bleh bukak mata lg nak fkr sumer 2. tlg arr....fkr la skit. jgn la stiap kali org nsht kat k0 ade je nk bg alasan. fkr dl.......bleh nmpakkan?

t0 kwn aku yg s0rng ni...
fkr la..baik je mmg tak cukup. ske blanje kwn2 p0n xcukup utk wat org ske kat k0. kte kena jg tutur kata kte. mmg k0 pramah but wat la had skit. jgn la 24jam k0 nk ckp. die akan wat kan org rs rimas..(orgnye adalah aku..he3) . jgn la asyik nk kritik org je. jgn nk kutuk2 org. jgn nk pggl org dgn pgglan2 yg die tak ske atau memalukan die. scr tak sengaja k0 da jthkan maruah die. (orgnye adalah aku jgk...tp aku still maafkan k0. juz smpan dlm ati je. bleh ke mcm 2?) s0 tpulang la. wat la penilaian pd diri sndiri. sm0ga mndapat sahabat yang baik...

~kata2 bleh mnjadi mata pedang yg amat tajam yg akan mnyakiti sesiapa yg terkenanya.. sm2lah kte menilai diri sndiri. dan mjaga tutur kata kte.
~tlajak perahu bleh d undur, tlajak ckp buruk padahnye.

No comments:

Post a Comment

Tulis-tulis...nanti saya baca.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...