Pages

Tanpa Suara Tetap Boleh Didengari

Friday, October 22, 2010

...Anda pembunuh!...


Hish...Saya memang alergik dengan bau rokok! Saya tak suka. Saya rasa nak sesak nafas bila terhidu asap rokok. Hei, perokok tegar...Boleh jauhkan diri anda dari saya???

Setiap hari memang saya hidup dengan perokok tegar. Dalam pejabat ni, boleh dikatakan hampir kesemua pekerjanya lelaki. Sana rokok, sini rokok. Saya dah jadi naik rimas. Kalaulah saya bos di sini, saya pecat mereka semua sebab "terlalu banyak hisap rokok". Err...tapi boleh ke?

Kadang-kadang tu, mahu saja saya marah-marah mereka. Jangan hisap rokok boleh! . Tapi saya yang tak boleh nak buat macam tu. Sebab dorang semua tua dari saya. Perlu hormat mereka. Ditambahkan lagi, bos saya sendiri pun hisap rokok dalam pejabat ni. Jadi, apa nak dikata?

Nasib baiklah pejabat kami ada dua bahagian. Meja saya pada bahagian lain. Jarang-jarang mereka mahu masuk di sini. Apa-apa urusan hanya di tingkap kecil yang berada ditengah-tengah bahagian 1 dan 2.

Baru-baru ni, saya sangat tertarik pada sebuah iklan di televisyen. Ala, yang orang tunjuk aksi -Jangan merokok-. Yang paling saya suka, gaya yang dibuat orang Auntie India dalam iklan tu. Manjakan? Nanti korang tengoklah iklan tu.

Saya peliklah... Dah terang-terang orang cakap rokok tu pembunuh. Asap rokok pun pembunuh juga. Tapi kenapa polis tak tangkap orang yang hisap rokok? Dia adalah salah seorang pembunuh. Iyelah, tak akan nak tangkap si 'rokok' pula.

Err..rasa-rasanya, orang yang hisap rokok marah tak baca entry saya ni? Heee~

2 comments:

  1. AK pun x suka dgn perokok2 tegar ni.. Mmg menyesakkan nafas bila dorang ni merokok..

    Eh bib AK blm lg tgok iklan rokok baru tu?? ada ke?

    ReplyDelete
  2. ade lah.... tpkan, umah hang yang kat k0lej 2 ade tv ke??? hahahha

    ReplyDelete

Tulis-tulis...nanti saya baca.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...