Pages

Tanpa Suara Tetap Boleh Didengari

Wednesday, October 27, 2010

...Sayang mak mertua...

Pagi-pagi lagi saya dah terjah ke alam MukaBuku. Punyalah boring pagi-pagi ni. Dengan cuaca yang mendung. Sayu sungguh rasa.

Pagi-pagi lagi ada seorang rakan ni dah bising-bising kat wall dia. Saya pun dengan sibuk-sibuknya bacalah satu persatu. Ada gaya penyiasat tak? Ke gaya Mak Senah? =p

Oh, dia gaduh dengan kakak ipar dia. Mengeluh panjang saya baca. Iyalah... Memang bukan senang nak tumpang rumah mak mertua ni. Saya tak adalah nak menangkan kakak ipar dia. Senang cerita, saya tak menangkan sapa-sapa.

Oklah. Ikut pemerhatian saya, kalau kita kat rumah mak mertua lagi baik kita jangan:

1. Sampai rumah lambat, terus pergi dapur dan makan.
2. Asyik duduk dalam bilik je.
3. Bangun pagi lambat.
4. Sampai-sampai tanya "mak masak apa?"
5. Duduk sama mengumpat adik-beradik ipar.
6. Selalu balik rumah mak mertua. Jemu ok mak mertua pandang.
7. Letak baju kotor dalam mesin basuh. Silalah bawa balik dan basuh sendiri.
8. Sepah-sepahkan rumah mak mertua.
9. Jangan bagi anak tu ligat sangat. Panjat sana-panjat sini.
10. Mak mertua masak kat dapur, kita duduk tengok tv.

Semua yang kat atas ni...pendapat saya je. Terpulanglah nak setuju ke tak. Tapi perkara-perkara macam ni memang mak saya sendiri pun tak suka. Kalau mak sendiri tak suka. Dah tentulah mak mertua pun akan tak suka.

Tapi saya pandai-pandai je ni. Saya sendiri pun tak kahwin lagi. Mak sapalah yang beruntung tukan dapat menantu macam saya ni nanti.<---sila jangan meluat. hahahaha

MySpace

No comments:

Post a Comment

Tulis-tulis...nanti saya baca.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...