Pages

Tanpa Suara Tetap Boleh Didengari

Friday, November 19, 2010

...3 ekor lembu = 3 hari...

" Kau marah betul ke sampai terbengkalai blog?"
.
Meseg daripada seorang rakan baik saya. Bila dah beberapa hari saya tidak update entry baru. Buat persinggahan pada bl0g korang pun tak ada juga. Yang singgah ke blog saya dan meninggalkan kesan tapak kaki, masih belum sempat saya balas singgahannya.
.
Ala...tak glemer mana pun blog ni kan. Saya menulis untuk suka-suka sambil tu isi duit tabung sikit. Nak tambah duit belanja kahwin nanti. ;p
.
Blog ni nak update macamananya, tuan yang satu-satu yang ada password blog ni terlantar demam panas 3 hari.
.
Hari sebelum hari raya korban, berlagak gagah. Habis mengemas satu rumah. Nak rayalah katakan. Dah rasa badan tak sihat, tekak dah sakit, hidung dah berair-air. Tapi buat selamba je. Minum ais macam tak ada apa-apa yang jadi.
.
Esoknya, orang lain tengah syok takbir raya...tuan yang punya blog ni, tak boleh bangun langsung. Sambil merancau-rancau. Muntah-muntah. Memang sangat sadis.
.
Dah 3 hari termasuk hari ni, tuan yang punya blog ni 'BERKORBAN'. Tidak langsung menyentuh ais. Tidak langsung menyentuh makanan berat. Semuanya gara-gara tekak yang perit dan rasa sakit ketika muntah-muntah.
.
Memang confirm tuan yang punya blog ni rasa 'kehausan' dan 'kelaparan'. Tapi apakan ada, sebab nak sihat...minumlah air suam dan roti 2 keping je. Lebih dari itu, berlari ke tandaslah jawabnya.
.
Kasihankan? Tapi itulah erti pengorbanan sebenar semperna Hari Raya Korban. Walaupun tuan yang punya blog ni tak mampu nak korbankan 3 ekor lembu. Cukuplah dia telah berjaya korbankan 3 hari yang indah dengan hanya minum air suam dan 2 keping roti untuk kesihatan diri.
.
Tahniah kepada tuan yang punya blog!

No comments:

Post a Comment

Tulis-tulis...nanti saya baca.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...