Pages

Tanpa Suara Tetap Boleh Didengari

Monday, July 5, 2010

itu hak saya~

.
Kalau orang yang tidak rapat dengan saya...
dia tidak wajar bertanya yang macam2.
lg2 hal peribadi saya.
.
tentang apa p0n..
yang terjadi pada sy...
yang terjadi pada hati sy...
itu hak peribadi saya utk d simpan.
bukan untuk d heb0h2kan.
.
terima kasih kerana mengambil berat.
tapi saya lebih selesa bercerita pada yang rapat.
yang rapat p0n,
bukan semuanya sy pilih untuk menjadi pendengar.
cukuplah saya tahu siapa b0leh menjadi kekuatan saya.
.
peduli apa pada semuanya,
jika saya tidak mahu mengubah apa2?
itu hak saya.
orang yang berkaitan p0n tidak pernah marah.
dia mengubah itu hak dirinya.
dan saya juga tidak akan marah.
cuma
jika suatu hari orang berkaitan itu marah,
saya pasti akan mengubah apa sahaja.
.
saya tidak mengusik siapa2...
saya tidak mengusik hak siapa2...
saya tidak mengusik milik siapa2...
jika suatu hari,
andai sudah ditakdirkan
orang berkaitan menjadi milik orang lain.
sudah tentu saya akan buang apa yang patut dibuang.
.
JADI APA MASALAHNYA?
itu hak saya.
menipu diri sendiri?
itu hak saya.
menipu orang lain?
sayakah yg memaksa anda untuk percaya?
.
saya bahagia dengan jalan yang saya pilih.
saya lega dengan cara yang saya lakukan.
tidak perlu terlalu drastik.
kerana ini melibatkan hati dan perasaan.
jika saya tidak dapat melegakan perasaan sendiri.
cukup kalau saya dapat melegakan perasaan orang lain.
orang lain itu tetap bersama saya.
tiada ukhuwah yang diputuskan.
cuma jalan sahaja yang sudah berbeza.

No comments:

Post a Comment

Tulis-tulis...nanti saya baca.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...