Pages

Tanpa Suara Tetap Boleh Didengari

Saturday, July 10, 2010

:saya sakit tenat:

.
Sebelum saya tidur, saya nak beritahu tentang satu penyakit saya.
.
Sekarang ini...baru saya sedar. Yang saya ni sedang sakit tenat. Betul ni...
.
Saya akan rasa kosong bila dia tak ada.
Saya akan rasa sunyi bila dia diamkan diri.
Saya akan tertanya-tanya bila dia hilang.
Saya akan asyik memandang hp bila dia tak meseg or call.
Saya akan ketawa bila bercakap dengan dia.
Saya akan tersenyum bila kami bermeseg.
.
Nampak seperti saya gembira bukan?
Nampak seperti dia sangat bermakna pada saya bukan?
.
Tapi,
selepas beberapa minit saya rasa kegembiraan itu...hati saya akan jadi seperti tidak menentu. Ohh..yang ini tidak sama. Kenapa dengan saya ini? Mana boleh samakan yang ini dan yang itu. Kenapa dengan saya ini? Mana mungkin yang ini dapat tandingi yang itu. Kenapa dengan saya ini? Terima sahaja seadanya. Kenapa dengan saya ini? Yakinlah dengan yang ini. Dan yang itu telah tiada. Kenapa dengan saya ini? Mungkin saya perlukan masa untuk yang ini. Kenapa dengan saya ini? Sekejap saya cakap yang itu. sekejap saya cakap yang ini.
.

Saya sedang sakit tenat bukan?


~memang jelas...hati manusia ada satu sahaja!~

No comments:

Post a Comment

Tulis-tulis...nanti saya baca.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...