Pages

Tanpa Suara Tetap Boleh Didengari

Wednesday, December 8, 2010

...Tuhan...

Enough is enough. Tarik nafas dalam-dalam. Dan biarkan sahaja. Manusia boleh kata apa sahaja yang mereka suka. ✖‿✖


Baik, saya dengar nasihat pakwe.

"Tak payah ambil tahu sangat dah"

++++++++++++++++++++

Api jangan dibalas dengan api.

Siapa dia untuk menilai saya?

Siapa dia untuk menilai keiklasan saya?

Siapa dia untuk menilai kejujuran saya?

Dia bukan siapa-siapa.

Dia bukan Tuhan yang tahu isi hati saya.

Dia bukan Malaikat yang sempurna sifatnya.

Dia juga seperti saya,

Manusia biasa.

Yang kadang

Akan tersalah penilaian

Yang kadang

Akan lemah mendengar hasutan syaitan

Yang kadang

Akan lemas dengan mainan perasaan

Yang kadang

Akan terlupa

Dan terus terlupa

serta buta

sehingga sukar

bezakan yang hitam dan putih.


Tuhan,
pulihkan hatinya.
Jangan biarkan menjadi hitam.
Sehingga sukar
dilihat jernihnya.


No comments:

Post a Comment

Tulis-tulis...nanti saya baca.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...