Pages

Tanpa Suara Tetap Boleh Didengari

Thursday, December 9, 2010

...Aku Tak Bodoh...

Baru-baru ni saya tertarik dengan semua filem. Tajuknya : Aku Tak Bodoh. Tengok tajuk memang dah lain daripada yang lain. Nak-naknya bila saya tengok iklan dia. Yang babak "Saya ada rm20 je. Ada tak beg yang harga macam ni?" Tanya si bapa pada tauke kedai. Serius...Sebak saya tengok. Sampai dah boleh hafal skrip dia. Gila punya touching. hehehe

Tapi saya tak ada kesempatan lagi nak tengok filem ni. Adik saya je yang dah tengok. Dengar dia cerita, boleh tahan juga. Sedih. Tapi ada satu babak tu yang dia kata dia teringatkan saya. Gelak besar dia.

Dia cerita ada satu babak tu, heroin dan rakan-rakan kena buat persembahan drama. Adalah satu watak ni kawan hero tu kena jadi pokok. Dan pelakon-pelakon lain kena kelilingi pokok tu. Esoknya, sorang kawan dorang datang sekolah. Dia cakaplah, siapa yang dah kelilingi pokok tu dia akan mengandung. Macam cerita dalam tv katanya. Maka, takutlah 'si pokok' tu dan seorang budak perempuan.

Nak tahu apa kaitannya dengan saya? kih3....nak gelak dulu. :D

Adik saya kata, masa kecil-kecil dulu saya selalu pesan dengan dia. Jangan baring depan orang lelaki. Nak tahu sebab apa? Sebab nanti mengandung.

"Macamana pula boleh mengandung?"

"Iya...baik kau jangan baring depan lelaki, nanti kau mengandung tau!"

"Iye ke?"

"Betul. Cuma kau fikir, kau tengok dalam tv. Cerita-cerita kat tv... Semuanya tunjuk, bila perempuan tu baring je depan lelaki tu nanti dia terus mengandung."

hahahaha

Nampak tak persamaannya budak tu dengan saya?

Aduh....serius saya memang dah tak ingat dah. Tapi bila adik saya cerita, gelak besar jugalah. Macamanalah saya boleh terpengaruh macam tu sekali.

Yang si Aja ni pula boleh ingat sampai kebesar. Tercalar kewibawaan saya sebagai kakak!

4 comments:

  1. entry memang akan keluar dekat home.. boleh fy tau tab ape y awak nk wat?

    ReplyDelete
  2. haha.. best ke.. td ada citer donut.. haha

    ReplyDelete
  3. k.a.k ---> mmg best p0n. die mcm sedey2 skit.

    fy--> ok fy. thank sgt sbb bsggh nak tgl. ^_~

    ak---> tau. tp aku x tgk. tggu ulangan jelah. keh3

    ReplyDelete

Tulis-tulis...nanti saya baca.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...