Pages

Tanpa Suara Tetap Boleh Didengari

Wednesday, December 1, 2010

...Selamat jalan romeo!...

Saya baru je lepas borak-borak dengan sorang kawan ni. Dah takde kerja, banyaklah masa nak kacau orang sana...nak kacau orang sini.

Kebetulan kawan saya ni baru je putus cinta. Saya apa lagi, ciptalah banyak kisah dongeng kononnya nak pulihkan semangat dialah kan. Tah datang dari mana tah idea tu. Tiap-tiap boleh jadi macam tukang karut pula. Tukang karut ok, bukan tukang carut. :D

Last-last dia tanya kat saya dengan selambanya...

"Kau dulu putus cinta aku tengok rileks je. Tak sedih ke?"

Saya ketawa.

"Mana ada sedih. Aku memang suka putus cinta ni. Kalau boleh tiap tahun nak kutip pengalaman ni."

Serius. Kawan saya terus terdiam.

Saya ketawa lagi. Ada ke logik, putus cinta tak sedih? Dah tu boleh pula nak kutip pengalaman tu sebanyak mungkin. Ceh~

Dah tentu-tentulah saya sedih. Cuma bezanya, saya sedih saya tak tunjuk dengan orang. Saya tak cerita sana. Cerita sini. Saya sedih, saya duduk diam-diam dalam bilik. Lepas tu... ZZZzzzz...

Faham?

Tu cara yang terbaik saya rasa. Lama-lama, saya pulih sendiri. Dan saya selalu pegang pada prinsip..

"Kalau jodoh tak kemana".

Kalau betul dia jodoh saya, dia akan datang juga pada saya tak kira macamana caranya. Berjalan ke, berlari ke, berguling-guling sekali pun. Dia pasti datang pada saya!

Tapi kalau bukan dah jodoh. Kalau Tuhan tu kata dia bukan terbaik untuk saya, saya menangis air mata darah pun... Saya tak akan dapat dia. Jadi kenalah redha.

Tengok gambar atas ni, masa ni gigih saya edit. Masa kecewa. Nak letak kat gambar profile MukaBukulah. Konon-konon nak 'dia' tahulah yang saya ni sedang bersedih. Tapi dalam 2 hari je gambar ni terpapar kat wall saya. Lepas tu tukar gambar ni pula.


Tengok. Tersenyum lebar saya. Konon macam -ku rawat hati luka- lah kan. hahahaha. Saya senyum lebar selebarnya. Dan saya yakinkan kat diri sendiri...

"Dia akan rasa menyesal dan sangat rugi lepaskan saya"

Ini bukan nak bangga diri. Tapi nak psikokan diri sendiri. Sebab diri kita ni sangat berharga. Selalu ingatkan pada diri sendiri.

Dan sekarang, saya dah pulih. Walaupun tak sepenuhnya lagi... Tapi kekuatan pada diri tu dah ada. Kisah dulu saya dah simpan jauh-jauh.

2 comments:

  1. live must go on...ALLAH dah menjanjikan pasangan hidup kita...insya-allah..pasti ada satu hari nanti...amin...

    ReplyDelete
  2. btl...saya pun yakin pkara tu. skrg da hepy da~

    ReplyDelete

Tulis-tulis...nanti saya baca.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...